[OT] Vilket pingisbord ?

Emil777

Aktiv medlem
[OT] Vilket pingisbord ?
Hej Bästa Cykelforum, här kommer en bordtennisfråga !

- Vilket bordtennisbord ska jag skaffa ?

Nu när cykelsäsongen tar slut utomhus så ska det bli pingis i källaren tills vårtecknen visar sig igen. Jäklar vad vi ska lira pingis. Och det kräver ett bra bord som jag tänker hitta begagnat.

Mina två krav/tankar är:
1 det måste vara uppfällbart
2 bra bordtennisegenskaper.
D v s ingen målad spånskiva, utan snäppet bättre, gärna med den rätta klangen och känslan när bollen studsar och skruvar.

Jag själv är uppvuxen med målad spånskiva, slack-nät, skitracket utan gummi på ena sidan och bollar vi fick koka för att få bort bucklorna.

Ni som har koll. Kan ni hjälpa mig att tipsa om bra modeller på uppfällbara bord?

Mvh
Emil

[OT] Vilket pingisbord ?
Bord. 22 mm skiva, inte tunnare än så. Bättre bord, slitet och begagnat är att föredra framför nytt men tunt. Och köp inga racket på xxl utan beställ på nätet från pingisshop.

[OT] Vilket pingisbord ?
Bord. 22 mm skiva, inte tunnare än så. Bättre bord, slitet och begagnat är att föredra framför nytt men tunt. Och köp inga racket på xxl utan beställ på nätet från pingisshop.
Tack, bra tips om bord! Du har inte möjligtvis namet på någon modell?

Sonen (10år) lirar i klubb och har 2st grymma racket.? Han berättade att de kör på "Stiga elite roller" på klubben. Det eller liknande borde vara perfekt eller?
Om jag nu bara hittar ett begagnat.

[OT] Vilket pingisbord ?
Tack, bra tips om bord! Du har inte möjligtvis namet på någon modell?

Sonen (10år) lirar i klubb och har 2st grymma racket.? Han berättade att de kör på "Stiga elite roller" på klubben. Det eller liknande borde vara perfekt eller?
Om jag nu bara hittar ett begagnat.
Stiga Privat är också ok att spela på med bättre nätställning om du skulle komma över ett sådant begagnat men där går gränsen tycker jag.

[OT] Vilket pingisbord ?
Jag vill påstå att bord spelar mindre roll. Kör bara kör, så länge måtten stämmer är det bara att köra. Men mitt tips är att kontakta diverse pingisklubbar inom ettområde du kan tänka dig att köra för o hämta. Kan ibland vara så de ska byta ut nåt bord, finns nåt äldre som är lite slitet (men bra som fan för hemmabruk) Hoppas det löser sig, pingis måste ju uppmuntras.

[OT] Vilket pingisbord ?
Jag vill påstå att bord spelar mindre roll. Kör bara kör, så länge måtten stämmer är det bara att köra. Men mitt tips är att kontakta diverse pingisklubbar inom ettområde du kan tänka dig att köra för o hämta. Kan ibland vara så de ska byta ut nåt bord, finns nåt äldre som är lite slitet (men bra som fan för hemmabruk) Hoppas det löser sig, pingis måste ju uppmuntras.
Grymt !
Stort Tack för tipset.
Ska höra med pojkens klubb om de har något att sälja.

Det nya pingisrummet blir klart under veckan som kommer. Så nu saknas snart bara bordet. Vi får fortsätta spela på köksbordet tills dess

[OT] Vilket pingisbord ?
Grymt !
Stort Tack för tipset.
Ska höra med pojkens klubb om de har något att sälja.

Det nya pingisrummet blir klart under veckan som kommer. Så nu saknas snart bara bordet. Vi får fortsätta spela på köksbordet tills dess
Vet när jag lirade för några år sedan sålde klubben bord för symbolisk summa dvs några hundralappar när de skulle uppgradera. Vill minnas det varit likadant i andra klubbar jag vart med i också. Men vilken lyx med pingisrum, årets pappa :)

[OT] Vilket pingisbord ?
XXL i detta nu! 1999 kr.

Bilagor

• DC9A2286-D7C1-402F-ACE2-ED584CFC4899.jpeg
    DC9A2286-D7C1-402F-ACE2-ED584CFC4899.jpeg
    117.1 KB · Besök: 168
[OT] Vilket pingisbord ?
XXL i detta nu! 1999 kr.
Bump! Har detta varit en återkommande kampanj eller kan man räkna med fullpris tills Trulsfebern lagt sig? Är sugen på att ställa ett bord i garaget, hade uppskattats av både mina och min dotters polare.

Blocket/Marketplace svämmar inte direkt över av annonser, och suget att ge sig ut på vägarna med hyrsläp i regnet är väl inte superstarkt..

Edit: ser ut att finnas hopp för prissänkning sett till historisk volatilitet:

1728566134557.png

[OT] Vilket pingisbord ?
Bump! Har detta varit en återkommande kampanj eller kan man räkna med fullpris tills Trulsfebern lagt sig? Är sugen på att ställa ett bord i garaget, hade uppskattats av både mina och min dotters polare.

Blocket/Marketplace svämmar inte direkt över av annonser, och suget att ge sig ut på vägarna med hyrsläp i regnet är väl inte superstarkt..

Edit: ser ut att finnas hopp för prissänkning sett till historisk volatilitet:

Visa bilaga 731604
Grannarna har någon variant som tål att stå ute. Haft det i 5-6 år och det ser ff ut som nytt! Flyttar mellan inne/ute beroende på säsong

[OT] Vilket pingisbord ?
Grannarna har någon variant som tål att stå ute. Haft det i 5-6 år och det ser ff ut som nytt! Flyttar mellan inne/ute beroende på säsong
Har dubbelgarage och bilen+annat junk tar bara upp 1,5 platser, så jag hade tänkte klara mig med ett (billigare?) inomhusbord. Kärran får flytta ut när det är spel.

[OT] Vilket pingisbord ?
Har dubbelgarage och bilen+annat junk tar bara upp 1,5 platser, så jag hade tänkte klara mig med ett (billigare?) inomhusbord. Kärran får flytta ut när det är spel.
Såg tråden och att jag missat skriva en summering.
Fick iaf köpa ett trasigt bord "Stiga permium compact" av lokala klubben.
Bordet tog en kväll att laga med Plastic padding och de ville ha symboliska hundralappar för bordet och nätet. Nu har vi fina grejjer hemma.
Kan verkligen rekommendera den modellen på bord. Otroligt stabilt, lätt att fälla ihop och rulla runt.

Nackdel, det väger sjukt mycket. Fick dela det i tre delar för att våga bära det ned för trappan.

Senast ändrad:
[OT] Vilket pingisbord ?
Jag kommer ihåg när man var liten, när vi lirade ping pong nästan varje dag i källaren på HSB där vi bodde då.
Det var Stiga bord som jag minns det, solida då, inga fällbara.

[OT] Vilket pingisbord ?
Kommer slänga ut vardagsrumsbordet, när jag hittar ett begagnat bord i min stad för under eller runt 1000kr. Jag bor inte stort men vem bryr sig, min lägenhet är en idrottsanläggning där det spelas både dart och pingis (vardagsrumsbordet) samt cyklas som fan på vintern. Ibland har det även spelats fotboll och innebandy. Obs jag bor själv med barn på 6 och 8 år.

[OT] Vilket pingisbord ?
Kommer slänga ut vardagsrumsbordet, när jag hittar ett begagnat bord i min stad för under eller runt 1000kr. Jag bor inte stort men vem bryr sig, min lägenhet är en idrottsanläggning där det spelas både dart och pingis (vardagsrumsbordet) samt cyklas som fan på vintern. Ibland har det även spelats fotboll och innebandy. Obs jag bor själv med barn på 6 och 8 år.
Ett logiskt kompletterade steg är ju ett biljardbord under en vikbar pingisbordsskiva om det inte vore för dess totala ofraktbarhet..

[OT] Vilket pingisbord ?
Nja jag förstår och har även sett det du talar om. Men biljard är främst en sport för tjocka gubbar som dricker öl eller extremt diciplinerade asiater från Shanghai med mord i blicken.
När jag gick i gymnasiet köpte polarens pappa loss den lokala biljardhallens carambolebord, han och hans tre vänner var ändå de enda som spelade på det. De kvalade mycket väl in på användarkategori 1, och efterhand som vi ynglingar därefter lärde oss konsten att spela trevallars inser jag nu i efterhand att det kunde ha slutat lika illa för oss.
Med det sagt har jag nu ett omöblerat allrum på övervåningen som nog skulle kunna rymma ett pub-biljardbord utan att köerna slår i väggen..

[OT] Vilket pingisbord ?
Går hyfsat för svensk herrbordtennis just nu. Anton Källberg har tagit sig till final i WTT-turneringen i Frankfurt efter ha slagit ut Truls i semin. SVT (play) sänder finalen från 14.45 där Källberg möter världstvåan Lin Shidong.

Senast ändrad:
[OT] Vilket pingisbord ?
Dom lite mindre pingisborden, hur är dom? Blir förstås inte alls samma grej men ändå, funkar det att spela på för barn?

[OT] Vilket pingisbord ?
Vi hade jätteroligt när vi spelade med några böcker (som jämt tippade) som nät på matbordet när jag var liten. Så små bord ger säkert stor glädje de med 🙂

[OT] Vilket pingisbord ?
Jag är också på jakt efter ett mindre bord, helst 85% men även 75% av ett riktigt kan nog vara OK för att spela inne med barnen. Men utbudet verkar väldigt begränsat på nytt och begagnatmarknaden verkar stekhet. Någon som har sett något schysst midi-bord som finns i lager?

[OT] Vilket pingisbord ?
Det finns lite på typ amazon och lite andra ställen. Men jag vill ha ett som är tvådelat och går att fälla ihop och rulla undan.

[OT] Vilket pingisbord ?
Vi har ett sånt där konferensbord på jobbet med pingisnät, gissar att det är 75% eller nåt sånt. Används flitigt av kollegorna på supporten.

[OT] Vilket pingisbord ?
Rundpingis med öl var trivsamt umgänge för ett halvdussin män i 45-årsåldern. Kan varmt rekommendera för den som har möjlighet.

Tillbaka
Topp