OT: Vill du ha ett Gmail-konto?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
http://isnoop.net/gmailomatic.php

Här kan man få en inbjudan till ett sådant.

Gmail är alltså Googles nya webmailtjänst. Nytt med den är att man får 1GB lagringsutrymme med en bra sökfunktion så att man alltid kan arkivera gamla mail istället för att radera dem. Google finansierar det hela på samma sätt som med Adsense-annonserna som finns här på Happy - det visas annonser som passar innehållet i mailen. Textannonser alltså.

Det här kommer bli framtidens hotmailkiller tror jag.

Jag har lyckats skaffa et gmailkonto och det är inte så dumt. dEt integrerar bra med firefox som inte har nån egen mailklient och sökfunktionerna är bra, vilket underlättar om man är med på många mejllistor.

/rikard

Eller så använder man bara länken högst upp, Rikard!

Firebirds mailklient heter Thunderbird f.ö - förhoppningsvis kommer den kunna ratta Gmail-konton precis så som Outlook Express rattar hotmailkonton. Vore himla snyggt!

Jag fattar inte. Det är alltså ett vanligt webmail-konto med mycket lagringsutrymme? Och bara för personer dom får en inbjudan?

Man undrar ju hur Google kan erbjuda så mycket plats. Det är verkligen inte lite plats... finns det mer info någonstans?

f

Det verkar vara slut med såna från länken högst upp. Det står "Currently, we have 0 invites available to share". Men om det är något bra så får nån gärna upplysa om nån annanstans där man kan få ett sånt konto. Hotmail funkar fortfarande för mig, men det är ju lite knappt med utrymme ibland.

Det ramlar in invites lite då och då så det är bara att trycka f5 några gånger och sen se till att vara snabb så att ingen annan snor åt sig dem.

gmail scannar din mail på keywords läste jag just, och skräddar syr banners för din skull. =)

Gör kanske inte så mycket för alla andra gör ju det också.

Måste man fylla i uppgifterna snabbt när man har fått en invite?
När jag hade fyllt i allt och tryckte på knappen för accepterade villkor osv. stod det att det fanns 0 invites. Nu får jag upp det här felmeddelandet på länken högst upp i tråden. Que?

-------------------------------------
Error:

Flood check: Access denied. Try again later.
-------------------------------------

Kontot blev visst reggat. Nu hamnade jag på min kontosida så det var visst lugnt. Men många reloads vart det där ett tag när det hela tiden var 0 invites. ;-)

Tack så mycket för inviten Muerto, och hoppas som sagt att handen läker så vi kan hojja lite om någon månad. ;-)

Jag tog mitt efternamn@gmail.com. Verkar som att man kan regga flera utan problem?

Muerto Skrev:
-------------------------------------------------------
> Cal har nu två invites (tror jag?), men jag har
> entill till någon intresserad. Fick inte den
> adressen jag ville ha...
YGM! =)

Ursprungligt meddelande hamnade helt fel - jag svarade på annan tråd men svaret dök upp här...

/Leif

Senast redigerad av en moderator:
Hur lång tid tog det tills ni fick meddelande från Gmail? Jag har knapat in min adress i rutan och fick meddelande att info skulle skickas. Det var 40 minuter sen lyckas jag räkna ut genom att kontrollera mina inlägg i den här tråden.
Är dom sega, är hotmail segt, är jag för krävande, eller har jag gjort nåt fel?

edit: stavning

Jag fortsätter utnyttja den samlade kunskapen här på forumet.
Jag fick mina konton skickade till skräpmappen och var tvungen att leta själv för att hitta dom, nu är det i alla fall klart men jag måste använda Explorer för att komma åt Gmail:en. Detsamma gäller Hotmail (jag kör annars Mozilla), vad är det för inställning som skall ändras så att jag aldrig behöver se det blåa e:et igen?

Jag har fortfarande inte lyckats få något i mailen trots två försök och två olika mailadresser. Inget i skräplådan heller. Nåja, jag klarar mig utan om det skulle vara så.

Är det någon mer än jag som reagerar på deras "invites"? Det är väl meningen att man ska känna sig utvald och hedrad och därmed vara mer positivt inställd när man får tillgång till tjänsten. Givetvis behöver det inte vara något negativt med själva tjänsten.

Jag använder Epiphany (Mozilla-baserad) och det funkar alldeles utmärkt! =)

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040905 Epiphany/1.2.7

Jag förstår inte heller riktigt varför de har det där "invites systemet". Kanske har det med att G Mail ännu är i utvecklingsstadiet att göra? Men det verkar ändå ganska konstigt. Den som förstår får gärna förklara. :)

Nu funkar det öfr mig också, skulle bara godkänna en cookie. Första gången ett datorproblem har lösts utan att jag har blivt så förbannad att jag fått lov att gå och lägga mig för att inte slå sönder något.

Jag kör med Mozilla och det funkar finfint för mig.

Orsaken till att man är tvungen att bli inbjuden är att det fortfarande är i teststadiet, men nu sprutar det ju ut invitations åt alla håll och kanter så särskilt exklusivt är det ju inte med en Gmail-adress. Antagligen är det mer en marknadsföringsgimmick.

En gigabyte kostar till konsument ungefär 10kronor på en hårddisk, och BETYDLIGT mycket mindre för inköparna på Google.com

Dessutom kommer otroligt få använda 1000mb och de behöver alltså i praktiken inte provajda så mycket.

Men framförallt!: Annonspengar är mångsiffriga tal.

Visst, lagringsutrymme på billiga IDE-diskar är nästan gratis. Men de kommer behöva lite prestanda, antagligen på raidade diskar för att ett litet diskhaveri inte ska innebära några problem.

Sen ska de tas backup, den största kostnaden idag.

En bandrobot är jättedyr men blir vansinnigt billig per Gigabyte. Jag skulle gissa att Google redan har lite koll på hur man lagrar löjligt mycket data på ett bra sätt.

/gothall@gmail.com

Jag har typ ett dussin invites jag inte vet vad jag ska göra av, så ifall nån vill ha - skicka PM med epostadress jag ska skicka den till... eller mejla till fantomen@gmail.com

därför att det är roligare om man själv kan hitta nån som vill ha... :) men visst, är jag inte av med dom snart skickar jag dit dom.

Haha skickade iväg ett gäng invites till isnoop igår, och fick en massa nya av Gmail idag... så jag har fortfarande 12 invites...

Hur får man invitations? Via mail antar jag? Har inte fått en enda till min nån vecka gamla gmail-konto.

Någon som vet om de har nån vettig spamfiltrering? Ändrade just så att det är den adressen som står som kontakt på alla mina domäner (hade en speciell adress som forwardades till mitt vanliga konto förut), den drar verkligen åt sig mängder med spam.

Jag har motvilligt lagt upp ett gmail konto, men bara för att hotmail har varit så kass en längre tid.

Är det någon som har en förklaring till *varför* hotmail har blivit sämre? Det har funkat så bra för mig de senaste sex åren ..

De har nån automatisk spamfiltering som verkar funka rätt ok. Den sorterar in allt som dem bedömmer som spam i en speciell folder. Sen finns det semiautomatisk spamrapportering också.

/r

Minna Skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som har en förklaring till *varför*
> hotmail har blivit sämre? Det har funkat så bra
> för mig de senaste sex åren ..

De har gått över till Microsoftprodukter istället för Linux? ;)

Tillbaka
Topp