[OT] Visa din entusiastbil
Du får inte i en golfbag.Miatan tickar alla boxar förutom rosten väl?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får inte i en golfbag.Miatan tickar alla boxar förutom rosten väl?
En får man väl i? Kanske inte med kärra? Men jag tror ändå inte det är vad TS söker.Du får inte i en golfbag.
Nu var det 9 år sen jag sålde men i min nc tror jag inte det fanns utrymme för det. Två kabinväskor vill jag minnas gick ner men inte med någon marginal.En får man väl i? Kanske inte med kärra? Men jag tror ändå inte det är vad TS söker.
Jag hade letat efter något äldre eller mera udda. En 80-tals BMW 325 vore fint!
Kanske någon av dessa:Någon som kan/vill tipsa om någon rolig sommarbruksis i prisläge runt 100 000?
Vad hade ni valt av det som finns ute på blocket/marketplace nu, med den budgeten?
Status idag?Om man gillar annat än dussinbilar, så får man köpa det man hittar. Ofta lämnar skicket en del att önska. Finns kanske 20sådana här i Sverige. Ca 16 i registret, sen känner jag till en förutom denna.
Visa bilaga 643499
Haha, kanske för att den är så bra! (bilen eller missionären...? ;-)Ja du har helt rätt. Med den synnerligen vaga beskrivningen av vad jag söker så är ju problemet snarare att det finns för mycket att välja på än för lite.
En 3-serie med 6:a känns lite som sommarbruksbilarnas svar på missionären under täcket med släckt lampa. Vilket inte nödvändigtvis behöver vara fel, men det hade varit kul om någon hade förslag på något lite ovanligare.
Är det våt kamrem på 1,6 som är problemet eller är det en senare uppfinning?Tjena!
Bakhjulsdriven och manuellt. Ja då får jag nog säga BMW 1-serie. En coupe eller cab skulle man nog kunna hitta för dom pengarna. Om man inte är så känslig så finns det definitivt dieslar i den prisklassen.
Första generationens 1-serie är den sista riktiga lilla BWMn enligt mig. Otroligt bra chassie. En total chassiesats från streetperfomance och man har en extremt kapabel bil.
RCZ som nån tipsade om är kul, med är det 1,6 motorn så spring för livet. Samma med Mini Cooper S med 1,6.. Råkar vara samma jävla skitmotor.
Är det våt kamrem på 1,6 som är problemet eller är det en senare uppfinning?
Någon som kan/vill tipsa om någon rolig sommarbruksis i prisläge runt 100 000?
Vad hade ni valt av det som finns ute på blocket/marketplace nu, med den budgeten?
https://www.blocket.se/annons/1401991556 en lite udda ;)Någon som kan/vill tipsa om någon rolig sommarbruksis i prisläge runt 100 000?
2/3 av rosten lagad. Sitter brytarlös tändning på den. Har hopp om att den ska starta.Status idag?
Mercedes 500cl har jag länge varit sugen på. Runt år 2003. Tror dock att dom bara finns med automatNågon som kan/vill tipsa om någon rolig sommarbruksis i prisläge runt 100 000?
Cab var ju ett uttalat icke-önskemål. Det finns ju hur mkt som helst att välja på, men en lyxigare modell av en annars rätt vanlig bil borde kunna kännas ganska roligt och ändå inte kosta hur mycket som helst. En Volvo S80 V8 t.ex. vore rätt ballt tycker jag. Det ligger några ute för strax över 100k, går säkert att pruta.
Jag har en 118d E87 och jag kan intyga att den bilens chassi är bra. Motorn däremot är inte spännande men gått 30.000 mil så jag ska väl inte klaga. Nästa bruksis blir nog en 123d från samma generation. Borde betyda mer kul och nästan likadan driftsekonomi.Tjena!
Bakhjulsdriven och manuellt. Ja då får jag nog säga BMW 1-serie. En coupe eller cab skulle man nog kunna hitta för dom pengarna. Om man inte är så känslig så finns det definitivt dieslar i den prisklassen.
Första generationens 1-serie är den sista riktiga lilla BWMn enligt mig. Otroligt bra chassie. En total chassiesats från streetperfomance och man har en extremt kapabel bil.
RCZ som nån tipsade om är kul, med är det 1,6 motorn så spring för livet. Samma med Mini Cooper S med 1,6.. Råkar vara samma jävla skitmotor.
Tjena!
Jag har en 118d E87 och jag kan intyga att den bilens chassi är bra. Motorn däremot är inte spännande men gått 30.000 mil så jag ska väl inte klaga. Nästa bruksis blir nog en 123d från samma generation. Borde betyda mer kul och nästan likadan driftsekonomi.
Skulle säga att besiktning av ett obromsat släp är klart mindre prisvärt. Max 5 minuter! Vad har ni för tid avsatt till det?
Inte helt otippat gillar jag italienskt även i bilvärlden.
Toppen som entusiastbil då det alltid finns ngt att pula med (om man vill).Visa bilaga 771490
Aha snabbt spottat! Antar vi körde västerut o denna varelse satt med tungan ut ur fönstret? Då var det vi (finns ju inte så många här heller, ser aldrig ngn själv)Såg just nu sån Ghibli på Odengatan. Antar att det var du.
Aha snabbt spottat! Antar vi körde västerut o denna varelse satt med tungan ut ur fönstret? Då var det vi (finns ju inte så många här heller, ser aldrig ngn själv)
Fin hund, vad är det för nån?Aha snabbt spottat! Antar vi körde västerut o denna varelse satt med tungan ut ur fönstret? Då var det vi (finns ju inte så många här heller, ser aldrig ngn själv)
Ah de var nog vi iaf, kul
Jag vet oxå att det finns en hel del i Nederländerna av ngn anledning. Finns massa reservdelar (nåja svårt att hitta överhuvudtaget) där bland annat. Dessa biturbos fick ju väldigt dåligt ryckte när de kom pga bristande kvalitet men just denna (lr Ghiblis generellt) är aldrig några problem annat än att diverse knappar försvinner in i instrumentbrädan o dylikt när man ska öppna tanklocketdrivlina är dock inga problem efter 6 år peppar peppar.
Tack det är Heidi snart 2 år. En Bernadoodle dvs hälften Berner sennen och hälften pudel. Hon blev bara vit istället för svart/brun/vit som de flesta är. Min första hund och hon är bäst :) Hade jag vetat hur mysigt det är hade jag haft hund för länge sen.Fin hund, vad är det för nån?
Yes, från 2024, har gästat karusellen 2025 senast för en vecka sen ganska exakt.
Har inte sett karusellen ur det perspektivet, känns overkligt tight. Har varit där tre gånger, första gången med E30 318i, andra med E87 118d, sista gången med -02 C5. Mycket olika upplevelser.Det borde det vara.
Visa bilaga 771609
oj, är det den beryktade Nordschlafe?Det borde det vara.
Visa bilaga 771609
oj, är det den beryktade Nordschlafe?
Varit där två gånger; första gången stängd pga testdag för Mercedes.Har inte sett karusellen ur det perspektivet, känns overkligt tight. Har varit där tre gånger, första gången med E30 318i, andra med E87 118d, sista gången med -02 C5. Mycket olika upplevelser.