[OT] Visa din hemkryddade snaps =)

Hej mina Happy medmänniskor i Stockholmstrakten:

Rymdis har försökt men inte lyckats hitta färsk malört till midsommarfirandet. Och är ledsen.

Finns det nån av er som har en färsk försommarskvist malört typ ute på gården i utbyte mot:

A) En tack
B) En utmaning till Rymdis (våga ta ett visst spår eller dylik på Hellas och dokumentera)
C) Mina dubbelsidiga pedaler
D) En donation i ditt namn

Jag kan komma och hämta helst idag eller imorn...

"Desperate times call for desperate measures"

Edit: Mission Malört: accomplished!
Ny rubrik...

Senast ändrad:
Ringde till Tyresö Handelsträdgård och dom har en färsk malört kvar. La undan den på mitt namn (Victor) om du vill åka dit och hämta den är den din, säg till annars så ringer jag upp och säger att dom kan sälja till någon annan :) 39kr ville dom ha för den, jag vill inte ha något förutom lite karma :)

Adressen är:
Tyresö Handelsträdgård
Slottsvägen 7
135 60 Tyresö

Lycka till!

Eller dra förbi årstafältet och det gamla övergivna koloniträdgårdsområdet. Plockade både malört och libbsticka där häromdagen.

wukkaN sa:
Ringde till Tyresö Handelsträdgård och dom har en färsk malört kvar. La undan den på mitt namn (Victor) om du vill åka dit och hämta den är den din, säg till annars så ringer jag upp och säger att dom kan sälja till någon annan :) 39kr ville dom ha för den, jag vill inte ha något förutom lite karma :)

Adressen är:
Tyresö Handelsträdgård
Slottsvägen 7
135 60 Tyresö

Lycka till!

Tack så mycket! Jag hämtar den gärna (har ringt och bekräftat)
=)
Midsommaren är räddad!
Du får massa good vibes från Rymdis, som även lovar att göra en god gärning för någon annan, typ som du har gjort =)

CosmicGirl sa:
wukkaN sa:

Adressen är:
Tyresö Handelsträdgård
Slottsvägen 7
135 60 Tyresö

Lycka till!

=)
Midsommaren är räddad!
Du får massa good vibes från Rymdis, som även lovar att göra en god gärning för någon annan, typ som du har gjort =)

Grymt, vad kul att det ordnade sig! Det gör du rätt i, pay it forward :)

Glad midsommar!

Pugilism sa:
Eller dra förbi årstafältet och det gamla övergivna koloniträdgårdsområdet. Plockade både malört och libbsticka där häromdagen.

Oh, det där lät najs.
Var finns detta övergivna området? Är inte så bevandrad på Årstafältet...

/H

wukkaN sa:
CosmicGirl sa:
wukkaN sa:

Adressen är:
Tyresö Handelsträdgård
Slottsvägen 7
135 60 Tyresö

Lycka till!

=)
Midsommaren är räddad!

Grymt, vad kul att det ordnade sig! Det gör du rätt i, pay it forward :)

Glad midsommar!

Exactly :)

Glad midsommar på dig med!

hobbit sa:
Pugilism sa:

Oh, det där lät najs.
Var finns detta övergivna området? Är inte så bevandrad på Årstafältet...

/H

Gröna krysset typ.

Bilagor

• Capture+_2018-06-20-17-11-51.png
    Capture+_2018-06-20-17-11-51.png
    218.6 KB · Besök: 96
Miss Lycka 2.0 sa:
Barnens dricka. Vad ska Mamma Cosmic dricka?

20180622_100841.jpg

Hur exakt det här ska gå till är inte spikat än... Dessutom råkar Mamma Cosmic vara kemist ;)

Har lagrat mina flaskor i rumstemperatur (eller möjligen liiiite varmare). Har inte råd med två månaders väntetid här, hello.
Jag börjar se lite färg...

Hör av er om ni har andra förslag. Har knappt några timmar på mig =)

jofahjalm sa:
Soxhletextraktor är väl något som varje självrespekterande kemist har tillgång till?

Den här självrespekterande kemisten har tyvärr lämnat labbet för att jobba inom fordonsindustrin. Men organisk kemi grunderna finns där nånstans...samt kreativitet och vilja :)

CosmicGirl sa:
Glad midsommar på er!

Åbrodd och malört =)
Detsamma
Men jag har ett par frågor;
-Vad smakar Åbroddsnaps? Jag har mig veterligen aldrig druckit det.
-Har du spätt Kronvodkan? Jag tycker att 40% är för starkt och tar bort en hel del smak, 32-36% gör att det smakar bättre snl mig.

/Håkan

HåkanC sa:
CosmicGirl sa:
Glad midsommar på er!

Åbrodd och malört =)
Detsamma
Men jag har ett par frågor;
-Vad smakar Åbroddsnaps? Jag har mig veterligen aldrig druckit det.

Jag vet faktiskt inte (än). Har fått kvisten av en god vän. Återkommer.

-Har du spätt Kronvodkan? Jag tycker att 40% är för starkt och tar bort en hel del smak, 32-36% gör att det smakar bättre snl mig.

Nej, jag har faktiskt inte gjort det. Brännvin Special (30%) kan man också använda. Och allt däremellan :)
40% duger för mig, fast det måste serveras kylskåpskallt (ca. 8oC). Kallare än så dödar man doften och smaken ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp