Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vacker bro !
Grym!
Fint! Vart nånstans är det?Hittade en sådan märklig gammal väg idag, det måste vara en serviceväg eller något, rätt lång också, cykelbar i princip hela vägen genom skogen.
Visa bilaga 445798
Den kände jag faktiskt igen. :) Inte dåligt av en skelleftebo!Visa bilaga 434957
Strax före Märsta från Sigtunahållet. Borde skurat väck skuggorna.....
Typ Alefjäll, cyklar från Ale till Bohus. Kommer ut vid Jennylund efter en stund till här.Fint! Vart nånstans är det?
Lustigt ibland sånt där, första gången jag ser den. Men så var det en fikatur med frugan med avsedd lagom fart och det är ju då man helt plötsligt upptäcker massor med nytt.Den kände jag faktiskt igen. :) Inte dåligt av en skelleftebo!
Jag cyklar ju alltid sakta så jag missar ingenting. :)Lustigt ibland sånt där, första gången jag ser den. Men så var det en fikatur med frugan med avsedd lagom fart och det är ju då man helt plötsligt upptäcker massor med nytt.
Det var lite trångt och vattnet var mycket påträngande, det ville gärna sluka upp mig. Och allt var sumpig, blött och halt, plus minusgrader och mina fötter var redan frusna så det var jobbigt att ta bra bilder, det gick tyvärr inte så bra. Så får cykla tillbaka en gång, om jag kommer ihåg var det var.Grymt fint!
Sånt här gillar vi i den här tråden!
![]()
Klart att gamla stenbron blir kvar: ”Räddar en kulturskatt”
Den närmare hundra år gamla stenbron spolades fram i förra veckans översvämning i Ultervattnet. Nu meddelar Trafikverket att bron blir kvar och ska restaureras så den passar in i vägnätet.www.svt.se
Starkt, klart den ska vara kvar! Man får bevara kulturen!Sånt här gillar vi i den här tråden!
![]()
Klart att gamla stenbron blir kvar: ”Räddar en kulturskatt”
Den närmare hundra år gamla stenbron spolades fram i förra veckans översvämning i Ultervattnet. Nu meddelar Trafikverket att bron blir kvar och ska restaureras så den passar in i vägnätet.www.svt.se
Trodde först det var Ulva norr om Uppsala, men det var bara väldigt likt.Det här vackra stället var jag för några år sen också, med cykel och raft. Då var det vår och allt var grönt. Det är Järleån och Järle kvarn i Nora kommun, området är både ett naturreservat och fornlämning enligt kulturmiljölagen, med gamla hyttor, masugn, hammarsmedja, sågverk, damm, kvarn, vattenkraftverk och en vackert stenvalvsbro.
Tack!Stenbrofantast och fotograf:
![]()
Stenbroar samlat
pofs fåglar vilda djur örnar hullsjön hornborgasjön getterön foto canonfotopellese.blogspot.com
/Martin