[OT] Whiskytråden - vad har du i glaset?

DeLiQ

Aktiv medlem
Saltlakrits och en tjottabläng-rökare, ännu en fullträff från Ardbeg.
DSC_3577.JPG

WSMC

Aktiv medlem
Bl.a världens största whiskybar:

thomaslundstrom

Aktiv medlem

Nu blev jag intresserad bara för att fatta. Isländskt vatten men destillerad i Skottland. De har alltså gjort mäsken på island, åkt med den till ett destilleri i Skottland. Lagring sker på okänd plats, men de har kört skiten till island och buteljerat där.

Fan vad idiotiskt. Logistik är för billigt.

Little Stereo

Aktiv medlem
Nu blev jag intresserad bara för att fatta. Isländskt vatten men destillerad i Skottland. De har alltså gjort mäsken på island, åkt med den till ett destilleri i Skottland. Lagring sker på okänd plats, men de har kört skiten till island och buteljerat där.

De har väl köpt whisky(fat) från Skottland, blendat ihop och vattnat ner den till 40% med Isländskt vatten?

Tob

Aktiv medlem

Allt för att man ska känna sig lite speciell som konsument. Funkar i Whiskeybranschen lika väl som i cykelbranschen. 😁

Sambal Oelek

Aktiv medlem
En Bowmore, skulle haft Ardbeg egentligen men hade lite bråttom och Ardbeggen fick man hämta personal för att få köpa, Bowmoren bara stod där, redo att plocka. Skumt. Men så fick det bli så. Synd kanske, men tänkte att jag får köpa nån skojigare Ardbeg sedan kanske.

DeLiQ

Aktiv medlem
Från i lördags:
En överraskande "busig" Lagga.
Nästan så att man kan tro att grannen i öster har varit och petat i kokningen.
DSC_0000_BURST20230107201846454_COVER.JPG

Topp