TobiasLj
Aktiv medlem
[OT] Whiskytråden - vad har du i glaset?
Imponerad, 17 minuter mellan varje 🤣 Hur blev kycklingen ?🤪Nu tar vi en Mackmyra svensk ek till kycklingen
Imponerad, 17 minuter mellan varje 🤣 Hur blev kycklingen ?🤪Nu tar vi en Mackmyra svensk ek till kycklingen
Haha ja dom 2 slank ner fort 😁 kycklingen blev svin godImponerad, 17 minuter mellan varje 🤣 Hur blev kycklingen ?🤪
Nu blev jag intresserad bara för att fatta. Isländskt vatten men destillerad i Skottland. De har alltså gjort mäsken på island, åkt med den till ett destilleri i Skottland. Lagring sker på okänd plats, men de har kört skiten till island och buteljerat där.
Fan vad idiotiskt. Logistik är för billigt.
Allt för att man ska känna sig lite speciell som konsument. Funkar i Whiskeybranschen lika väl som i cykelbranschen. 😁Nu blev jag intresserad bara för att fatta. Isländskt vatten men destillerad i Skottland. De har alltså gjort mäsken på island, åkt med den till ett destilleri i Skottland. Lagring sker på okänd plats, men de har kört skiten till island och buteljerat där.
Fan vad idiotiskt. Logistik är för billigt.
De har väl köpt whisky(fat) från Skottland, blendat ihop och vattnat ner den till 40% med Isländskt vatten?
Ah, så måste det vara. Fortfarande knasigt, även om eldvattnet säkert är gott.
jo, så brukar jag oxå känna, men å andra sidan så håller de sig rätt bra, ffa i oöppnade flaskor, så det är ju dumt att stressa...".tror jag dricker för lite whiskey 😚"
Åh en Mariner, den där har man druckit mycket av under åren, fantastisk whisky.Nr2.. 3, Visa bilaga 580442 Åldrad 15år 2018....tror jag dricker för lite whiskey 😚
Ja den är riktigt fin en av mina favoriter i skåpet även om den dricks sällan men gärnaÅh en Mariner, den där har man druckit mycket av under åren, fantastisk whisky.
Det var den som fick mig såld på Bowmore. När jag fyllde 40 i år så fick jag en 25årig Bowmore, den är oförskämt god men dyr som satan så man dricker den med både kärlek och omsorg. 😁Ja den är riktigt fin en av mina favoriter i skåpet även om den dricks sällan men gärna
bra smak och stilig bild!Nu är det höst!
Visa bilaga 586495
Bowmore är å andra sidan aldrig fel!En Bowmore, skulle haft Ardbeg egentligen men hade lite bråttom och Ardbeggen fick man hämta personal för att få köpa, Bowmoren bara stod där, redo att plocka. Skumt. Men så fick det bli så. Synd kanske, men tänkte att jag får köpa nån skojigare Ardbeg sedan kanske.
Ska hämta en såndär i källaren strax :)