Oval Absolute Black klinga

Rompa

Aktiv medlem
Jag tänkte byta till en oval klinga på min Epic. Absolute Black har ju massvis med klingor, men ingen med 6mm offset som det sitter på mitt sram vevparti idag.
Del erbjuder med 3mm offset men jag är orolig för att det blir för lite.

Vad har jag för alternativ?

Det beror inte på att de kompenserar för att en 34t klinga är som en rund 36t som störst och att de vill undvika att den tar i ramen ?

Jensen sa:
Det beror inte på att de kompenserar för att en 34t klinga är som en rund 36t som störst och att de vill undvika att den tar i ramen ?

Jag har kört med 36t oval på min förra epic med xx1 11s vevparti, nu sitter det Eagle xx1 med rätt lång axel så det behövs en klinga med offset.

Har du GXPmed 6mm offset så är det väl denna? Annars fungerar det jättebra att maila och fråga :) (det kanske du har gjort iofs).
Vill man ha större oval än 34 eller vad dom har så är det den för CX som gäller.

Jag har för övrigt en med 3mm offset men ska ha 6mm egentligen. Den sitter på och det "går bra".

NickPick sa:
Har du GXPmed 6mm offset så är det väl denna? Annars fungerar det jättebra att maila och fråga :) (det kanske du har gjort iofs).
Vill man ha större oval än 34 eller vad dom har så är det den för CX som gäller.

Jag har för övrigt en med 3mm offset men ska ha 6mm egentligen. Den sitter på och det "går bra".

Nä det är nog bb30 jag har. Ja jag hittade 36t oval med 3mm offset för cx1 där på sidan.
Vad har du den på för cykel då?

6mm hittar du på deras ovala för GXP. Och ja, GXP har samma infästning och passar på BB30 vevpartiet.

Så från AB

0mm offset = BB30
3mm offset = Boost
6mm offset = GXP

Senast ändrad:
Rompa sa:
NickPick sa:

Nä det är nog bb30 jag har. Ja jag hittade 36t oval med 3mm offset för cx1 där på sidan.
Vad har du den på för cykel då?

Jag har den på en camber -16. Dock är det ju 3mm offset inte 6mm som standardklingan var. Nästa gång ska jag köpa en med 6mm :)

Tillbaka
Topp