Överföra data från Wahoo Bolt till Roam

Fogfighter

Medlem
Hej
Spontan köpte en Roam då jag tycker min Bolt V1 är lite för liten.

Hur överför jag min historik från min gamla Bolt till min nya Roam?
Räcker det att koppla in i datorn, koppla till app och uppdatera för att överföra allt?
Eller finns det annat att göra?

/Marcus

Hej
Spontan köpte en Roam då jag tycker min Bolt V1 är lite för liten.

Hur överför jag min historik från min gamla Bolt till min nya Roam?
Räcker det att koppla in i datorn, koppla till app och uppdatera för att överföra allt?
Eller finns det annat att göra?

/Marcus
Historiken finns ju i appen redan så varför kopiera till Roamen?
Specifika rutter går att ladda ner vid behov.

Historiken finns ju i appen redan så varför kopiera till Roamen?
Specifika rutter går att ladda ner vid behov.
Är det jag funderar på hur jag ska göra. Räcker det med att koppla till appen, synka och sen är allt klart eller behöver jag göra något annat för att få allt innehåll från Bolt till Roam?

Är det jag funderar på hur jag ska göra. Räcker det med att koppla till appen, synka och sen är allt klart eller behöver jag göra något annat för att få allt innehåll från Bolt till Roam?
Som Pfaff skriver har du ju liksom inte någon nytta av att ha saker i enheterna? När jag skriver den här meningen inser jag att jag inte ens vet om gamla pass sparas på enheten? Det är ju i appen du kollar.

Hur du gör för att flytta saker mellan enheter vet jag inte, men för att få alltihopa i Element-appen (och därefter i tex Strava) är det bara att synka nya enheten.

Det är (väl) bara sparade/markerade pass som ligger i enheten efter synkning. Övriga inställningar som tid, enheter och personuppgifter som ligger i appen förs över automagiskt men om de ligger i appen och uppdateras i enheten varje gång den slås på eller ligger i ett litet hörn i enheten vet jag inte. Tror det senare.

När jag la min Bolt på biltaket så skaffade jag bara en ny och syncade mot appen och jag märkte aldrig att jag saknade något från den gamla efter det. Jag hade ju förvisso inget val med bara den nya enheten tillgänglig men noterade aldrig att jag hade velat ha tillgång till den gamla.

När jag la min Bolt på biltaket så skaffade jag bara en ny och syncade mot appen och jag märkte aldrig att jag saknade något från den gamla efter det. Jag hade ju förvisso inget val med bara den nya enheten tillgänglig men noterade aldrig att jag hade velat ha tillgång till den gamla.
Då återstår frågan varför du la den på biltaket? Är det inte bättre att ha den på cykeln, det finns ju gepeessar speciellt för bilar?

Perfekt

Då borde det funka så smidigt som jag önskar.

Återkommer när jag fått min nya så får vi se hur det går

Jag har hoppat runt mellan Bolt v1, ROAM v1 och ROAM v2 utan att ha några problem. Alla pass i appen och i Strava.

Alla enheter ligger kvar i appen. Bara att ta vilken som.

Inställningarna är individuella.

Då får du nog avsluta den påbörjade rutten och börja på ny kula.
Det är så jag gjort, men det blir i alla fall risk för sammanblandning när jag laddar en ny.
Jag hade velat att direkt i enheten kunna markera och sen deleta en rutt. Men verkar inte vara möjligt?

Det är så jag gjort, men det blir i alla fall risk för sammanblandning när jag laddar en ny.
Jag hade velat att direkt i enheten kunna markera och sen deleta en rutt. Men verkar inte vara möjligt?
Fråga inte mig, det har aldrig varit aktuellt. Men svaret finns kanske i manualen på nätet. Den pallar inte jag att ta itu med ?

Fråga inte mig, det har aldrig varit aktuellt. Men svaret finns kanske i manualen på nätet. Den pallar inte jag att ta itu med ?
Thx, jag har bökat i manualen o med andra oxå. Inget vet.
Sannolikt via ngn habrovinkel via appen, alternativet "delete route" direkt fr enheten verkar inte finnas.

Är nog bara via appen. Kolla Wahoos manual.Men av någon anledning fungerar det inte alltid. Har ett par "ruttna" rutter som det är lögn att bli av med .

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp