Överföra Pulsdata

Överföra Pulsdata
Sitter hemma med min nya Polar pulsklocka och testar att överföra pulsdatafilerna efter två träningspass. Det går inte så bra!! Polarprogrammet misslyckas koppla upp via IR. Kollar min "Device Manager" och hittar ingen IR device. Tycker det är lite märkligt då jag trodde alla Laptop som är relativt nya har en IR port. Min Laptop är en Dell Inspiron 8500.

Någon som har bra tips hur jag ska få igång pulsdatöverföringen?

Överföra Pulsdata
installerat mjukvaran till själva ir interfacet?
rätt inställningar i bios resp os och polarprogrammet?

om så är fallet.. testa med polars egna interface.. kan ju vara klockan som är trasig också.

Överföra Pulsdata
Har du kollat om du har en IR-port på laptopen? IR = ljus vilket innebär att du måste hålla dom infraröda ögonen mot varandra, har i och försig bara synkat mobil men klockan bör vara samma sak. Kolla på Dells hemsida om din modell ska ha IR och installera om det behövs. Jag skulle också vilja ha en sån klocka :(

/Mats

Överföra Pulsdata
Jag har en ganska ny lapptop nån månad gammal bara och den saknar IR. Fats det är en HP
PÅ något sätt måste nog aktivera ir porten på datorn, kolla vad du har för iconer nere vid klockan.
Sen kan man kolla på maskin varu enheten o se om det finns på datorn o den är installerad.
Vissa bärbara kan ha en knapp på datorn för aktivera ir porten också.

Överföra Pulsdata
Minns jag rätt så var jag tvungen att aktivera IR-port genom att gå in i Bios på den Dell-laptop jag hade. Dessutom har jag för mig att man var tvungen att göra detta varje gång man skulle överföra data.

Hoppas att detta löser ditt problem!

/ekis

Överföra Pulsdata
På min Dell Latitude var man tvungen att aktivera IR-porten via BIOS-inställningen. Stäng av datorn, starta, tryck F12 (tror jag...) innan windows drar igång. Beskrivning på detta bör finnas i den elektroniska manualen som troligtvis är installerad och kan hittas från START-knappen.
Jag behövde bara ändra denna inställning en gång och har installerat om windows ett antal gånger efter detta utan problem med IR-ögat.

Annars: sverige@polar.fi snabba och bra svar på funderingar.

Tillbaka
Topp