Överkroppsskydd

jompa

Aktiv medlem
Överkroppsskydd
Då sitter jag här igen med brutet revben har för länge sen lovat mig att köpa skydd mot just detta. Såå funktion före pris hellasåkning gäller så lätt o luftigt som möjligt nån typ av väst med skydd för bröst. Kör med evocrygga med ryggskyd så helst nåt utan ryggplatta.. Tack för förslag

Överkroppsskydd
Alpinestars Paragon Vest?

Jag har jackan och den är smidig för stigåka om man plockar ut axelvaddarna. Ryggskyddet är löstagbart för att man ska kunna byta det mot en vätskeblåsa.

Överkroppsskydd
Finns väl inget skydd som skyddar mot benbrott? Känns mer som att det är till för att förhindra skrubbsår. Ryggplatta, fullfejs, neckbrace och knä/armbågsskyddskydd har man typ ordnat det viktiga, resten är lull-lull. Kör du det i Hellas lär du se ut som ett ufo

Köpte en leatt body protector 5.5 (västen) som bland annat har skydd runt torson men jag inbillar mig inte att det räddar mina revben om jag ska krama träd i Åre.

Överkroppsskydd
Jag har överkroppsskydd med hård bröstplatta i bike parks och har ändå knäckt ett revben på en sten i En tuff brud när framhjulet tappade greppet och jag bröstade en sten rakt ner i backen. Vill inte ens tänka på hur det hade gått utan den!
På stig är det inte aktuellt däremot. Skulle nog dö av värmeslag.
Jag kör med knäskydd och armbågsskydd och köpte igår en ryggsäck med inbyggt ryggskydd då cyklingen tenderar att gå mot större dropp och andra farligheter.

Överkroppsskydd
Hag har en troy lee 5??? Med massa d3o grejer som skyddar revben och buk. Har aldrig förstårt mig på alla skydd med bara platta över bröstkorgen.

Tillbaka
Topp