Övertyga mig att köpa dubbade däck.

...för att slippa hålla på med och fundera/analysera hur isläget är, villka stigar/vägar ska jag undvika, vart ska jag ta det försiktigt, ska jag ha skydd eller inte och i sånt fall villka? Bara att ge sig ut närhelst det passar och kunna cykla avslappnat o tänka på annat.

Rippa skrev:
-------------------------------------------------------
> Är man som jag, lat, så vore det
> otroligt skönt att slippa det där klattrandet av
> dubb mot asfalt som i 90% av tiden inte gör
> någon nytta.

Jag tyckte att klattrandet var praktiskt, det var en hel del fotgängare som automatiskt höll undan när man kom smattrande.

Vintern 22 var verkligen skit i mellansverige utan dubb. Så i år tänker jag skaffa dubb till ena cykeln. Men när jag nu kollar på Schwslbes hemsida så undrar jag vad som hänt med utbudet, skral variation på storlekar och stommar. Jag kan inte minnas att det har varit så dåligt utbud tidigare, men jag kanske minns fel?

Vintern 22 var verkligen skit i mellansverige utan dubb. Så i år tänker jag skaffa dubb till ena cykeln. Men när jag nu kollar på Schwslbes hemsida så undrar jag vad som hänt med utbudet, skral variation på storlekar och stommar. Jag kan inte minnas att det har varit så dåligt utbud tidigare, men jag kanske minns fel?
Vad är det du söker eller saknar?

Det var väl funnits 1-2 versioner av Ice Spiker Pro per storlek typ alltid. Det är utbudet av övriga däck som exploderat snarare.

Den skall man ha. Körde själv 37mm fram/bak och kände mig precis lika säker som med vanliga sommardäck.
Rekommenderar hårtpumpat på isigt underlag och att lätta på trycket vid snömodd (förutom nysnö som hanteras bäst med hårtpumpat också).

Det var väl funnits 1-2 versioner av Ice Spiker Pro per storlek typ alltid. Det är utbudet av övriga däck som exploderat snarare.
Jo, dom har ju t.ex. upphört med LiteSkin helt tror jag. Kanske pga konsumenter som klagat på tunna däcksidor, men så är det väl även emtb som ställt krav på kraftigare däckstommar som ger tyngre däck.

Lättare att nämna det som finns än det som saknas. I folding finns bara en stomme och totalt 3 däck, 27,5x2.25, 27,5x2,6 och 29x2,25.
Jag vill ha lättare stomme och 27,5x2,4(2,35=ok).
Jo, jag förstår, men dom verkar ju dessvärre ha slutat med LiteSkin som sagt.

Suomi Tyres har annars WXC'R 27.5x2.25" i vikbar SL-version som är ungefär som Ice Spiker Pro i grepp och typ.

Tillbaka
Topp