"Övre" kedjestyrare för bash

ze93

Aktiv medlem
Tar gärna emot tips på kedjestyrare för ovandelen på klingan, .d.v.s där klingan kommer in. typ som en framväxel fast endast styrare för singelklinga. Ska även fungera tillsammans med bashguard.

Har för mig att jag såg några smutta lösningar för nått år sen men lyckas inte hitta mycket.

Mvh
/Johan

Jag köpte en billig från Superstars som fäster i ramens framväxelfäste. Den omsluter kedjan precis som en växel. Sitter precis intill och går ner lite bakom bashen. Fungerar utmärkt med bash. Så jag tror inte att det är så kinkigt. Men modeller som ska sitta riktigt tätt inpå själva klingan kan nog passa sämre.

Bilagor

• hope.JPG
    hope.JPG
    396.8 KB · Besök: 38
Tack för svar. Är nog som ni säger att en styrare som omsluter kedjan även fungerar. Jag tänkte lite fel.
Infästning för mig blir kring sadelstolpen.

Kör du med N/W så räcker det med nånting som hindrar kedjan från att lyfta. Den ramlar inte av åt sidan med de höga tänderna. Alltså är allt som är mer inveklat än Hope fingerguide och liknande överflödigt.

Kör NW-klinga men hade lite problem i Järvsö med tappad kedja ändå.Den ramlade av mot insidan om man körde bröt och samtidigt justerade vevarna för stenar etc. d.v.s inte under hård belastning. Var inne på något som Hope finger guide. Jofa:s lösning är ju också ett alternativ.

Tillbaka
Topp