P-plats i Motala under Vätternrundan?

Pär L

Ny medlem
Satt idag med en kompis och planerade inför årets runda runt sjön. Vi är tre som ska samåka till Motala övernatta i Åtvidaberg.

Hur ser det ut med P-platser i Motala under Vätternhelgen? Tidigare år har jag tältat och då har det löst sig med plats utan problem.

Planen är att vi kör dit med min bil som vi parkerar någonstans runt Motala och efter målgång kommer någon och hämtar oss och min bil för att köra hem igen. Det känns inte som en bra idé att själv köra hem efter rundan.

När jag har cyklat så har jag ställt den på parkeringarna vid företagen på "övre" sidan av vägen genom motala. Ingen har klagat och det har varit nästan helt tomt där. Det är en bit att cykla ner till start men inte så farligt långt. Det är ju ingen som parkerar där på helgen eller natten i alla fall.

Jag har stått parkerad på en stor gräsplan som använts som parkeringsplats de gånger jag kört. Den ligger strax intill starten och var vad jag kan minnas gratis. Kan inte påminna mig om att det varit ont om plats.

HaraldN skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har stått parkerad på en stor gräsplan som
> använts som parkeringsplats de gånger jag kört.
> Den ligger strax intill starten och var vad jag
> kan minnas gratis. Kan inte påminna mig om att
> det varit ont om plats.

+1. Nu var det nog senast 2003-2004 jag stod där så det kan ju ha ändrats. På kartan http://kartor.eniro.se/query?mop=aq...adr&searchInMap=1&geo_area=motala&stq=0&pis=0 är det det gröna området till höger/öster om Vintergatan jag menar. Har då kommit in fredag fm-lunch ungefär och det har gått att hitta plats där.

Precis det utrymmet är det jag menar. Stod där 06 och 07, men dök då precis som Kupa upp mitt på dagen på fredagen. Tror dock inte det blev fullt längre fram heller.

Tillbaka
Topp