På jakt efter cykelglasögon - ev.Shimano

Stenström

Ny medlem
Hallå! Har smådär lagom OT haft min Scott Scale 50 i två veckor nu och börjar finally behärska den.
Kört fullgung innan men men.

Är på jakt efter ett par cykelglasögon, gärna med utbytbara glas.
Har fastnat på Shimanos Zenit då det verkar vara skönt att ha fri sikt. dvs inga bågar som blockar.
Men alternativ är Furio och Karida ingen större skillnad vad jag kunde se med ändå.

Är det någon som har testat Zenit glajorna eller likande, kanske M-Frame är likande i uppbygganden men lär va annat material och glas, därav priset för dom.

Vill helst inte lägga över 500 spänn, då det är dragits mycket till cykeln sista månaden. Som ni alla vet så känns allt som måste saker : /

Andreas

Minns inte vad den heter men den har båge "runt om".
Gör sig inte så bra på räsern pga just sikten, men det är ju inte shimanos fel att jag valde den modellen. I skogen har de varit felfria.

Okej, hur är det med eventuell imma på shimano glasen? Har det problemet nu...
Upplever själv jag kör i skog att dom små glasen jag har nu hindrar synen avsevärt, vid snabbare partier men då är dessa väldigt små. Men det beror visseligen på väldigt mycket.
Köpte du dina på CC eller i nån butik?

Jag har kört med Shimanobrillor i många år och är väldigt nöjd. Visst blir det imma, men avsevärt mindre än andra brillor jag har använt.

Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har kört med Shimanobrillor i många år och
> är väldigt nöjd. Visst blir det imma, men
> avsevärt mindre än andra brillor jag har
> använt.

Marcus, vilken typ av modell har du kört med?
Öppen eller stängd? Hur fan säger man? :)

Tillbaka
Topp