På jakt efter pendlingscykel

erkan958

Ny medlem
Har tänkt att börja cykla till jobbet, vilket innebär cirka 2 mil stadscykling varje dag, och behöver därför lite tips om vilken cykel som kan passa. Jag vill ha en cykel som funkar bra på asfalt men där man också kan sätta dit däck som tex passar vinterunderlag. Är ganska atletisk och har cyklat en del innan så vill gärna ha något som är mer åt det sportigare hållet med krut i snarare än att det ska vara en "snäll" cykel som är mer bekväm. Till saken hör att jag inte är familjär med olika cykelspecifikationer och behöver därför hjälp med att hitta en cykel med bra prestanda för pengarna. Har varit inne lite på gravelcyklar som Cannondale Topstone 1/2/3 och Ridley Kanzo A men som sagt så får ni gärna hjälpa mig här. Kan tänka mig att cykeln kan kosta 10-20 000 +- ett par tusen kronor.

Salabaladala

Aktiv medlem
Ja ska du ha breda däck och bokstyre så är det väl gravel eller cyclocross som gäller. Men det är spikat att du ska pendla på en cykel i den prisklassen? Tänker på stöldrisk osv. En beggad cyclocross i fräschare utförande går väl loss på halva priset om ens det.

erkan958

Ny medlem
Spanade in och snackade med butiken som sålde Giant Contend SL 1 cykeln, verkade passa bra för mina önskemål så klickade hem den. Tack för hjälp :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer