Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar sova i en Sierra Design Backcountry Bivy med ett Thermarest Neoair XLite.
Fördelar - väger lite, tar liten plats, "snabb"
Nackdelar - allt va de innebär att sova i en bivy
Förut fanns den även i grönt....Första synbara nackdelen är färgen, jag hade gärna sett ngt mera smygigt.
Detta kanske? https://bikepacking.com/gear/nemo-gogo-elite/Finns det inte lättviktstält med luftkanaler istället för pinnar?
Finns det inte lättviktstält med luftkanaler istället för pinnar?
Det är rätt kallt att sova i bara en tygpåse, även under sommarnätter och även om man har ett liggunderlag. Men visst, har man inte stora anspråk på tillvaron så.Även om sovsäcken hyllas över bivy så är priserna på sovsäckar i lagom vikt och storlek på packvolym helt klart mer än vad jag tänker betala nu. Däremot kan en liner till bivyn kanske göra upplevelsen lite smuttare
Nordisk anger väl både Comfort, Limit och Extreme? (för Fever Ultra är det 13, 9 respektive -2 grader.Man kan ju undra. Dessa tillverkare vill ju ange så låg vikt dom bara kan, som försäljningsargument. Sen anger dom extremtemp i annonser, vilket betyder att man håller på att frysa ihjäl. Räkna med 10 C som min istället. Normalt behöver man en mkt tyngre sovsäck än så för att klara någon minus -> eller förstärkningskläder.
Hur funkar det att tvätta den? Har köpt en dunsäck men kommer bara använda den när jag verkligen behöver liten packvolym och vikt för att inte smutsa ned i onödan. Min vanliga med syntet tvättar jag efter typ 10-14 dagars användning om jag har möjlighet.Min Passion one har officiell weight på 350g, total på 450g.
Säck med påse säger min våg 365g.
Visa bilaga 747911
Inget för vinterfjället :). Man bör också vara vindsäkrad.
Hur funkar det att tvätta den? Har köpt en dunsäck men kommer bara använda den när jag verkligen behöver liten packvolym och vikt för att inte smutsa ned i onödan. Min vanliga med syntet tvättar jag efter typ 10-14 dagars användning om jag har möjlighet.