Packa cykelväskan smart

mixt

Medlem
Packa cykelväskan smart
Packar cykelväskan inför jul o nyårsresan utomlands. Jag har en mjuk väska från Cycle comp, inget vidare väska egentligen, men det är den jag har. Oroar mig för att böja växelpaketets öra.

Det slår mig nu att det kanske bättre att packa den strippade cykeln upp och ner (sadel och styre förstås nedmonterat. Då slipper man förhoppningsvis att det blir tryck på växelpaketet.

Nån som testat?

Packa cykelväskan smart
Ja, enklast att skruva av örat - förstås.
Oroar mig också för att det ska bli något "sidotryck" på Fox-gaffeln.
Alltid något känsligt som sticker ut
:)

Senast ändrad:
Packa cykelväskan smart
Som sagt, skruva av växelörat också. Sedan kan du göra en rulle av wellpapp/kartong och trä hjulaxeln igenom för att hindra gaffeln från att tryckas ihop.

Packa cykelväskan smart
Massvis av rörisolering är aldrig fel - packa in så mycket du kan av ram, bakgaffel med mera. Självklart har du block eller annat för att skydda fram- och bakgaffel. Själv föredrar jag att pliocka bort kedjan (har wipperman) och mosa ner framdrev i en bit frigolit men en del tycker det skyddar bra att ha kvar kedjan på stora drevet. Har själv CRC:s billiga mjukväska och tycker den fungerar kanon - väldigt lätt också så man kan fylla på med annat och ändå hålla nere vikten. Självklart avslutar man med att trycka ner kartong på sidorna och vika den över cykeln

Packa cykelväskan smart
Slog in ramen i bubbelplast och har jag stöttat gaffeln både bak och kedja sitter på klingan. Toppenbra med att vika in kartong över sidorna. Will do!

:)

Tillbaka
Topp