Packsäck

Haggesto

Medlem
Packsäck
Förbereder sommarens cykelsemester (som är den första jag gör). Jag har tänkt stoppa sovsäck, liggunderlag samt tält i en vattentät säck. Problemet är att de säckar jag tittat på varit både små och väldigt dyra.. funderar på att stoppa grejorna i en sopsäck istället. Vad rekommenderar ni, hur har ni gjort? Tacksam för lite hjälp :)

Packsäck
Vill först av allt önska dig en härlig tur och semester. Öh, tält, är inte det skrymmande? Resten kan du tröck ner i en pakethållarväska.

Packsäck
Tältet kommer ju att vara det som inte är torrt, så det vill du ha någon annanstans. Ofta är tält ju förpackat i en påse redan så det räcker ju så.

Allt annat ska ju vara förpackat vattentätt också. Det är inte superskoj att klä på sig blöta sovkläder.

Sopsäck duger fint annars men det ska vara en tjockare som inte går sönder så lätt.

Ska du ha en kärra med grejerna på eller hur har du tänkt dig?

Packsäck
Tältet kommer ju att vara det som inte är torrt, så det vill du ha någon annanstans. Ofta är tält ju förpackat i en påse redan så det räcker ju så.

Allt annat ska ju vara förpackat vattentätt också. Det är inte superskoj att klä på sig blöta sovkläder.

Sopsäck duger fint annars men det ska vara en tjockare som inte går sönder så lätt.

Ska du ha en kärra med grejerna på eller hur har du tänkt dig?
Tänkte inte på att tältpåsen troligtvis är vattentätt.. å tältet lär ju i vilket fall bli blött! Två stora packväskor samt en väska på styret hoppas jag klara mig med!

Packsäck
Förbereder sommarens cykelsemester (som är den första jag gör). Jag har tänkt stoppa sovsäck, liggunderlag samt tält i en vattentät säck. Problemet är att de säckar jag tittat på varit både små och väldigt dyra.. funderar på att stoppa grejorna i en sopsäck istället. Vad rekommenderar ni, hur har ni gjort? Tacksam för lite hjälp :)
Liggunderlaget är väl "vattentätt" i sig självt? Av det du räknat upp är sovsäcken är det enda som jag brukar skydda vid regn.

Packsäck
Finns lite grövre sopsäckar som är blå - de har jag använt. En i varje väska. Påsklämma som stängning. Funkade fint i en månad. Finns även genomskinliga sopsäckar vilket verkar Nice!

Tillbaka
Topp