Påfyllning av vatten i Änggårdsbergen?

Gatesaver

Aktiv medlem
Hej, detta kanske ser som en dum fråga, fast jag har ganska liten vattenryggsäck och liten flaska i min hållare, finns det något sätt som man kan fylla på vatten i ÄGB? Typ som i Delsjön vid hästhagarna?

Någonstans i Botaniska kanske?
Det finns en drickfontän ett par hundra meter från huvudentrén iaf. Funkar till att fylla på flaskor, dock lite krångligt. Bör ju finnas kranar för trädgårdsarbetarna lite här och där.

Hej, detta kanske ser som en dum fråga, fast jag har ganska liten vattenryggsäck och liten flaska i min hållare, finns det något sätt som man kan fylla på vatten i ÄGB? Typ som i Delsjön vid hästhagarna?
Är det någon form av maratoncykling som kräver så mkt vatten? Jag har aldrig cyklat i änggårdsbergen men det låter som en cyklingsform som skulle passa mig om det krävs så mkt vatten.?

Det finns en dricksvattenpost vid odlingslotterna i Bifrost. Nära där man kommer ner från DH for oldies/DH for kids.

Justfan.. Kanske finns nån vid odlingslotterna vid Lilla Änggården (norra sidan) också? Dit vågar jag mig iofs inte med cykel, då dricker jag nog hellre ett grodyngel eller två från Axlemossen.

Är det någon form av maratoncykling som kräver så mkt vatten? Jag har aldrig cyklat i änggårdsbergen men det låter som en cyklingsform som skulle passa mig om det krävs så mkt vatten.?
Då man inte har bra kondition o lägg till att ha liten vattenryggsäck då man cyklar hela änggårdsbergen typ.

Får väl skaffa vattenfilter då. Ser ut som det enda alternativet.
Det verkar krångligt, kan du skaffa någon annan vattenflaska? Jag har filtrerat vattnet däruppe, det funkar men det finns inte så gott om rinnande vatten och det smakar inte bra. Vattenfilter är ju bra att ha men inte värt pengarna för just änggårdsbergen

Tillbaka
Topp