Pakethållare fram (till udda gaffel)

marxos

Medlem
Börjar ledsna på att leta pakethållare till min pendlare, men behovet kvarstår. Har provat en variant från Wald och en Gamoh King Carrier, men ingen av dessa funkar att montera i skärmfäste eller hjulaxel. Vill gärna ha en som fästes någon annanstans än bara på styret (främst för att minimera skrammel). Se bild på (den udda?) framgaffeln.

Bilagor

• DSC_1182.JPG
    DSC_1182.JPG
    151.8 KB · Besök: 94
Hej,

Jag jobbar som produktchef på Thule och såg denna tråd. Vårt Thule Tour Rack går att fästa både fram och bak och passar i princip alla typer av cyklar (inkl kolfiberramar) då infästningen sker via spännband som inte ger punkttryck. Har själv denna lösning på min MTB med kolfiberram och det fungerar alldeles utmärkt.

Länk till Thule Tour Racks:
http://www.thule.com/sv-se/se/produ...acks/thule-pack-n-pedal-tour-rack-_-pp_100016

Det finns tillbehör i form av sidopaneler, väskor etc som passar vårt rack, men även andra fabrikat går att fästa.

/Eric Norling

Jag hade nog slagit till på ett sånt här om jag inte redan köpt in mej på Topeaks MTX-system. Fast man kanske kan slakta ett MTX-rack och flytta över plattan..?

Tillbaka
Topp