Panik! Vem kan leverera snabbt?

McWarhol

Aktiv medlem
Hej,
Nu har drivlinan rasat (ja, jag borde ha bytt tidigare) och jag ska tävla på lördag. Lokala butiken har inte drev till mitt vevparti. Så nu undrar jag vilken (nät?)butik som brukar kunna leverera snabbt. Jag behöver följande till mitt 10-delade vevparti:

FRAMDREV SHIMANO XT FC-M785 64 BCD 10 VÄXLAR 24T AM
FRAMDREV SHIMANO XT FC-M785 104 BCD 10 VÄXLAR 38T SVART
KASSETT SHIMANO XT CS-M771 10 VÄXLAR 11-36T

Det hade ju varit lysande men jag kan inte hitta lilla klingan hos dem. Det kanske finns någon annan som borde fungera istället för nedanstående?
FRAMDREV SHIMANO XT FC-M785 64 BCD 10 VÄXLAR 24T AM

Senast ändrad:
Min erfarenhet är att r2-bike brukar få fram grejorna fort, men de har ingen explicit nästa dags leverans. Sen vet jag inte om begreppet klämdag finns i Tysklands heller.

Ja Cykelkraft brukar ju ta lååååååång tid på sig!! Jag har bra erfarenhet av redan nämnda Wiggle, men även Bikester, tar oftast bara tre dagar!

Börne sa:
Ja Cykelkraft brukar ju ta lååååååång tid på sig!! Jag har bra erfarenhet av redan nämnda Wiggle, men även Bikester, tar oftast bara tre dagar!

Här måste jag faktiskt gå in och försvara Cykelkraft!
Vid senaste bygget beställde jag samtidigt från Cykelkraft, CRC (Wiggle), Bike24, Bike-Components samt ActionSport.
Bike24 var snabbast på att bekräfta att dom behandlade ordern (alltså inte autosvaret du får då ordern läggs), men Cyklekraft tog bara två dagar tills paketet damp ner, CRC kom näst på fyra dagar, på 6 dagar kom Bike24 och AS behövde ytterligare 3 dagar för att leverera på. B-C går utom tävlan då dom behövde vänta in en restnoterad produkt.
Till tyskarnas försvar bör även tilläggas att deras ordrar innehöll tre gånger så många artiklar som Cykelkraft och CRC.

Wiggles next day guaranteed för runt 180 pix, missar nästan alltid dagen efter, men den fixar två dagar, och då är det bara att maila deras support, du får pengarna tillbaka. Gratis 2 dagars leverans. Det är bra från UK. :)

Cykelkraft skickade ikväll runt 18.00 (inte ok) MEN wiggle levererad idag vid lunch (expressfrakt från England). Dessutom råkade jag vara i Stockholm igår och då chansade jag in på sportson i Farsta som turligt nog hade lillklinga till min hoj.
Så nu har jag bytt ut klingorna, kassett, och pedaler (ena pedalens ena sida fungerade inte innan) samt att kedjan blänker fint.
Så slutet gott!
Lärdomen är att wiggles expressleverans är bra grejer när det är panik.

felldin sa:
Cykelkraft skickade ikväll runt 18.00 (inte ok) MEN wiggle levererad idag vid lunch (expressfrakt från England). Dessutom råkade jag vara i Stockholm igår och då chansade jag in på sportson i Farsta som turligt nog hade lillklinga till min hoj.
Så nu har jag bytt ut klingorna, kassett, och pedaler (ena pedalens ena sida fungerade inte innan) samt att kedjan blänker fint.
Så slutet gott!

Gött! :D
Kör hårt i helgen..

felldin sa:
Så slutet gott!

Bra tips med Wiggles. Har själv en leverans från Cykelkraft som snart är uppe i två veckor.

Summeringen blir väl att Cykelkraft är totalt sämst på att leverera och dom har ingen vidare kundservice heller.

waqr sa:
felldin sa:
Så slutet gott!

Bra tips med Wiggles. Har själv en leverans från Cykelkraft som snart är uppe i två veckor.

Summeringen blir väl att Cykelkraft är totalt sämst på att leverera och dom har ingen vidare kundservice heller.

just framklingor är smidiga att fixa till med en dremel. slitaget är alltid uppåt-utåt. genom att slipa ner några tiondelar 45 gr i kedjans dragriktinng kan man återställa kurvan som kedjeniten belastar. utgröpningen som kedjeniten vilar i blir då bredare, men det gör inget.

funkar också bak, men där krävs lite mer exakt noggrannhet. kan vara bra om man monterat ny kedja och den hoppar på ett par av de mest slitna dreven.

som nödåtgärd om det inte hade ordnat sig för ts:)

Tillbaka
Topp