pannier väska för pendling / cykelresande

glitch

Aktiv medlem
Jag kommer förhoppningsvis inom kort kunna cykelpendla mer frekvent igen. Känner att jag är klar med svettigd ryggsäckar som far runt.

Har ett Ortlieb Quick Rack som pakethållare som jag kört vid bikepacking med dry bag. Emellertid ryms inte min laptop något vidare i det runda formatet så jag inser att en pannier väska måste till.

Om jag nu ska köpa nåt, så vore det fint om det också funkade för mer än pendling, läs cykelresor / bikepacking. Så det ska vara nåt som sitter fast ordentligt och inte skramlar runt på grus.

Är det en klassiskt Ortlieb back Roller jag är ute efter? Såg att det fanns någon insats för laptop också.

Jag pendlar med en Vaude Aqua Back som jag tycker fungerar alldeles utmärkt. Blir ganska kompakt när jag inte har så mycket innehåll men rymmer mycket när det behövs och är helt vattentät. Men det är väl motsvarande Ortlieb så den funkar säkert lika bra.

Hittade en Backroller Core på kampanj för 650 kr inkl. frakt så det blev en chansning :)
Just dessa har jag en uppsättning av, fungerar utan problem med enda nackdelen då att de kräver en paket-hållare och är inte superbekväma att bära längre sträckor :-)

De är egentligen lätta att haka av och på cykeln men det är ändå lite drygt att göra flera gånger per dag (tycker jag). För pendling skulle jag kanske föredra en axelremsväska eller ryggsäck som stuvas ner inuti panniern. Men jag har gått tillbaka till att använda ryggsäck på ryggen för pendling.

Skakar inte ens laptop sönder om man har den i en pannier? Jag har rätt bra väg till jobbet men det är ju ändå en hel del ojämnheter som ska passeras. Kanske funkar om man har en bra tjock sleeve och packar mjukt runt om. Jag lämnar laptopen på jobbet så jag har ingen erfarenhet.

Min är så jävla kass att jag skulle jubla om den gick sönder 🤣
Jag är oxå inne på det spåret. Men 10 års cykling över spårvägsräls har inte lyckats döda en enda dator trots att den ramlat av cykeln två ggr. Väskan har däremot nått vägs ände då min extratunga laptop till slut har ätit sig igenom botten.

Tillbaka
Topp