Pannlampa - räcker 800 lumen

Dingovalle

Aktiv medlem
Hej!
Tävlar inte. Vill bara kunna cykla vidare när det börjar bli mörkt och vill kunna få ett kvällsäventyr i december, eller två. Räcker 800 Lumen. Denna verkar väldigt prisvärd:

Skulle säga att det är i minsta laget om vi pratar om att cykla i skog.
En sådan på styret och en Julalampa på huvudet är en helt OK och prisvärd kombo.

Har du bara pengar till en lampa så hade jag tagit en Jula-lampa på huvudet.

Senast ändrad:
Jag brukar köra med en sån här på huvudet och inget på styret. Men har inte kört nå längre skogsturen nu när det är mörkt.
Men jag tycker den funkar bra för den skog jag har cyklat i. Snön hjälper ju till en del med att fördela ljuset bra också.

Bra tips. Verkar prisvärd. Har du prövat den själv? Den verkar inte förberedd för hjälm. Men det går nog att lösa.

Med vänlig hälsning, Dingo

Bra tips. Verkar prisvärd. Har du prövat den själv? Den verkar inte förberedd för hjälm. Men det går nog att lösa.

Med vänlig hälsning, Dingo
Var det black Diamond lampan du tänkte på, så brukar jag bara trä den över hjälmen så brukar den sitta bra. Den går lätt att blända av vid möte med bil genom ett lätt tryck på sidan av lampan.

Var det black Diamond lampan du tänkte på, så brukar jag bara trä den över hjälmen så brukar den sitta bra. Den går lätt att blända av vid möte med bil genom ett lätt tryck på sidan av lampan.
Sorry, jag var otydlig. Eller svarade på fel inlägg? Det var Jula-lampan jag tänkte på. Den ger många lumen men saknar hjölmfäste. Flera som recenserat den beskriver dock att den blir väldigt het.

har kört cateye volt800 på hjälmen, runt 780 uppmätta lumen, och det duger rätt bra. hjälmfäste finns att köpa.

föredrar för stigåkning att ha relativt sett mer kräm på styret, det blir bättre kontraster då.

däremot för snabbåka på grusväg kan den bättre räckvidden med en kraftig hjälmlampa vara värdefull. men det blir ett flackare ljus, och är det nederbörd funkar det närmast dåligt.

Jag har en på min hjälm och den puttar ut en mycket fin ljusbild och bra med ljus. Det är sant att den blir ganska varm, men inte upplevet att det påverkat funktionen. Kan vara bra att ha handskar på sig dock. ;)

Jag har min på ett goprofäste som är lite custom, men det ser ut som att det finns möjlighet att sätta fast lampan med typ kardborre eller buntband (beroende på hållayout på hjälmen). Gissar att det annars är lätt rätt att få tag på ett hjälmfäste då lampan monteras runt något cylinderformat.

Jag har en på min hjälm och den puttar ut en mycket fin ljusbild och bra med ljus. Det är sant att den blir ganska varm, men inte upplevet att det påverkat funktionen. Kan vara bra att ha handskar på sig dock. ;)

Jag har min på ett goprofäste som är lite custom, men det ser ut som att det finns möjlighet att sätta fast lampan med typ kardborre eller buntband (beroende på hållayout på hjälmen). Gissar att det annars är lätt rätt att få tag på ett hjälmfäste då lampan monteras runt något cylinderformat.

Tack för svaret! Det låter utmärkt?

Hej!
Tävlar inte. Vill bara kunna cykla vidare när det börjar bli mörkt och vill kunna få ett kvällsäventyr i december, eller två. Räcker 800 Lumen. Denna verkar väldigt prisvärd:

Jag köpte denna lampa och provade den 2 gånger i helgen, den funkade över förväntan. Både i skog och på grusväg. Batteritiden kan jag inte uttala mig om.

Man vill ha en med bred ljusbild på styret och en med spot på huvudet. Så att använda samma är inte optimalt. Köpte en mj900 för 400på xxl. Lampan väger inget och är en jävla spott sen har jag batteri i löpmidjeväska på ryggen.

Tillbaka
Topp