Pannlampa?????

frankii

Medlem
Pannlampa?????
Dax att börja cykla i mörkret.. vad har ni för tips på en schyst pannlampa (för jag antar att det är det bästa). pengar är som vanligt en brist vara. men vad får man egentligen? verkar som man får punga ut en hel del för nått vettigt..

Vad har ni för synpunkter, kan man gå till biltema, eller är det bara top of the line som duger??

Pannlampa?????
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1497196 kanske ;) dunkar dugligt iaf om man bara monterar batterierna rätt väg ;) var på jula idag för att kika på nå svetsprylar o stog vid infon o diskutera med en av killarna. under tiden kommer det in en herre asf-rbannad o gastar att lampf-n funkar ju inte fast det sitter nya batterier!!!! här köper man en lampa för 300:- o då förväntar man sig att den ska funka!!!! killen i disken öppnar batteriluckan skrattar lite o vänder batterierna o se på f-n då funka ju lampan.......... ja skratta så ja fick magknip då gubben ryckte åt sig lampan o lommade skamsen ut genom dörrarna igen........ men kan säga den lyser rätt hyggligt iaf

Pannlampa?????
DX-lampan ÄR grym, ~560:- inklusive frakt, förutsatt att den inte 'fastnar' i tullen.

Satte både lampan och batteriet i hjälmen, funkade perfekt, nu slipper man bli begränsad av sladden, den var i kortaste laget men går ju alltid att förlänga själv.

Pannlampa?????
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> DX-lampan ÄR grym, ~560:- inklusive frakt,
> förutsatt att den inte 'fastnar' i tullen.
>
> Satte både lampan och batteriet i hjälmen,
> funkade perfekt, nu slipper man bli begränsad av
> sladden, den var i kortaste laget men går ju
> alltid att förlänga själv.

Alla snackar ju om den här lampan... Klarar man sig med bara den, eller har ni en 1000watts rigg på styret också?
Och exakt var, via vilken länk, klickar jag hem den för under 600 bagis?
Hur får man fast den i hjälmen?

Pannlampa?????
Luke skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > DX-lampan ÄR grym, ~560:- inklusive frakt,
> > förutsatt att den inte 'fastnar' i tullen.
> >
> > Satte både lampan och batteriet i hjälmen,
> > funkade perfekt, nu slipper man bli begränsad
> av
> > sladden, den var i kortaste laget men går ju
> > alltid att förlänga själv.
>
>
> Alla snackar ju om den här lampan... Klarar man
> sig med bara den, eller har ni en 1000watts rigg
> på styret också?
> Och exakt var, via vilken länk, klickar jag hem
> den för under 600 bagis?
> Hur får man fast den i hjälmen?

På den här sidan ser man tre olika varianter på hur man kan sätta fast den i hjälmen: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1145686/page=34

Jag tror man klarar sig långt med bara pannlampan men jag funderar redan på en till lampa att sätta på styret (Inte kul om den enda lampan lägger av mitt i skogen...)

Pannlampa?????
fredrik168 skrev:
> Hur blir det med tull om man köper på ebay.co.uk
> = eu-land =tullfri för det står att den skickas
> från hong kong

Den säljs från Kina = tull+moms om den fastnar i tullen. Att den annonseras på en .uk-sajt spelar ingen roll.

Pannlampa?????
Jag föll för grupptrycket.. Det blir en i pannan och en på styret.
Och jag som precis slutat att vänta på min cykel, nu börjar en ny väntan.

Pannlampa?????
Man klarar sig på en lampa, kör du DX på fullt så är det helt ok. Jag har gjort det lite i år, då jag inte vill visa mig ute med hembyggd halogen längre. Det blir en lite mysig stämning i skogen.

Men jag har beställt en lampa till, för det är verkligen bättre med två. Dels back-upen, lampor lägger av ibland. Iaf gjorde mina hemmabygda det... ;-) Men framförallt får du mycket bättre djup och detalj på stigen, pga skillnaden i vinkel mellan huvud och styre.

Pannlampa?????
Blev inspirerad att fulmeka/bygga själv efter jag läst några happytrådar med hembyggen.

Har precis slaktat en Ikea-lampa med 4 spottar 12V 20W 36 graders spridning. Köpte blyacc 12V 4,5ah , MC-batteriladdare, högtalarkabel, säkringshållare, säkringar och kopplingsplintar på Biltema. Hade lite m-skruv och muttrar hemma samt några vinkeljärn jag moddade lite för att kunna fästa lampan med buntband i hjälmen. Kostnaden förutom beggade lampan landar väl på 300:- samt lite tid under kvällen men nu är fyra lampor klara.

För att fästa ena lampa på styret köpte jag Reflex-set för ca 30:- och använder bara fästet.

Imorrn kväll blir det provtur.
IMG_0397.JPG ht=411

Tillbaka
Topp