Paris - Roubaix 10/4 2016

Är det inte det internet och happy är till för? Att påpeka petitesser??

Men han var ju definitivt en av de starkare i helgen så varför inte?

Kommer ihåg när han vann efter en utbrytning och ca 50 km solokörning, Amazingly Fantastic ! Ingen kunde köra ikapp, helt otroligt ! ( 2010?)

Jag har redan börjat uppladdningen. Tv-väggen skall få ny färg. Tyckte detta var en passande kulör (mörk brun)

image.jpeg

Jenny W sa:
ohellstrom sa:
TV2 Danmark och TV2 Norge.

Undrar när svt börjar sända cykel?

Sänder inte SVT lite sport? oavsett vilken sport det gäller?

Fast jag tittar ju inte så mycket på TV, så vad vet jag :)

Edit; Jo, skidor och ishocky sänds ju, för att det är av någon underlig anledning en folksport?

Jag har mailat SVT och frågat varför det inte sänds mer cykel.

Senast ändrad:
När jag var yngre ville jag cykla Paris - Roubaix motionsdelen och då längsta distansen. Nu när man är äldre och kanske visare så inser man att det där med pavé nog bäst upplevs från tv-soffan. Men jag vill väldigt gärna åka dit och heja, som det är i år med Flandern runt och PR inom en dryg vecka så känns det som en grej att åka till nästa år.
Ska vi dra ihop en happyresa?

Går de inte normalt helgerna efter varandra eller minns jag galet?

PR känner jag inget sug efter att testa. RVV skulle jag kanske kunna tänka mig, men jag skulle nog hellre köra runt och koncentrerar mig på backarna någon annan helg. Lite trist att komma till Koppenberg och bli hindrad av någon som hoppar av cykeln halvvägs upp.

Åk! Vi var nere för RvV förra året och både cyklade och kollade, åker imorgon för motionsP-R och sen kika på proffsen på söndag.

Jag körde motionsvarianten 2012 (den som går vartannat år i juni) och ska köra igen nu i sommar, rekommenderas varmt! Grym känsla när man kommer in på velodromen efter 20+ mil.

När det gäller proffsloppet så hejar jag (som vanligt) på Boonen, ska jag vara lite realistisk så tror jag Stybar kan vinna om han slipper vara hjälpryttare.

Att se det hela på TV är väl helt överlägset.... Skön och mjuk soffa med kuddar och fötterna på bordet, en massa öl och chips inom bekvämt räckhåll, nära till kylskåpet, helikopter & MC bilder av hela loppet, kommentarer av Vacci.
Åker man dit så får man väl stå i lera och regn och se cyklisterna susa förbi under högst 2 sekunder utan att fatta vem som är vem eller vad som händer i loppet ...

Eller så får man båda, för några år sedan stod vi på Oude Kwaremont med öl och storbilds-TV, sen sprang man ner till backen och såg dom susa förbi.

Bikzz sa:
Att se det hela på TV är väl helt överlägset.... Skön och mjuk soffa med kuddar och fötterna på bordet, en massa öl och chips inom bekvämt räckhåll, nära till kylskåpet, helikopter & MC bilder av hela loppet, kommentarer av Vacci.
Åker man dit så får man väl stå i lera och regn och se cyklisterna susa förbi under högst 2 sekunder utan att fatta vem som är vem eller vad som händer i loppet ...
Man kan stå vid järnvägsbommen och hoppas att tåget kommer ☺

lundatok sa:
Eller så får man båda, för några år sedan stod vi på Oude Kwaremont med öl och storbilds-TV, sen sprang man ner till backen och såg dom susa förbi.

Stod? Då har du det här kvar att kontra på: "Skön och mjuk soffa med kuddar och fötterna på bordet, chips inom bekvämt räckhåll, nära till kylskåpet..." :)

Eftersom jag är ocyklingsbar så laddade jag just inför morgondagen med fjolårets upplaga. Slog mig igen att hur otroligt trist det är att även Degenkolb också är ocyklingsbar :-(

Vem kommer ta det och vad blir det för väder?

Kommer bommarna gå ner även i år el stoppas tåget om det närmar sig bansträckningen när utbrytningen är några km från spåret?

Vad jag kan se av prognoserna verkar regnchansen/risken liten. Inte heller några galet starka vindar som kan ge extra krydda verkar vara i antågande.

matt1as sa:
Det ryktas att 4an ska köra touren i sommar, inte SVT , men för oss boxer-bas-kunder fungerar det

Eurosport? SVT har väl aldrig någonsin sänt cykel överhuvudtaget? Möjligtvis på 50-talet i svartvitt.

Imorgon är det oavsett Paris-Robaix 10:15-17 på Eurosport, inte svt el tv4-gruppen. Första gången någonsin som exakt hela loppet, från före start och till mål sänds.

Tyvärr kommer man ju få stå ut med Abrahamssons floskler om ditt och datt och skratt åt sina egna torra skämt och ovidkommande anekdoter.

Aliide sa:
matt1as sa:
Det ryktas att 4an ska köra touren i sommar, inte SVT , men för oss boxer-bas-kunder fungerar det

Eurosport? SVT har väl aldrig någonsin sänt cykel överhuvudtaget? Möjligtvis på 50-talet i svartvitt.

Imorgon är det oavsett Paris-Robaix 10:15-17 på Eurosport, inte svt el tv4-gruppen. Första gången någonsin som exakt hela loppet, från före start och till mål sänds.

Tyvärr kommer man ju få stå ut med Abrahamssons floskler om ditt och datt och skratt åt sina egna torra skämt och ovidkommande anekdoter.

Paris - vad? Abrahamsson? :P

nieves sa:
När jag var yngre ville jag cykla Paris - Roubaix motionsdelen och då längsta distansen. Nu när man är äldre och kanske visare så inser man att det där med pavé nog bäst upplevs från tv-soffan. Men jag vill väldigt gärna åka dit och heja, som det är i år med Flandern runt och PR inom en dryg vecka så känns det som en grej att åka till nästa år.
Ska vi dra ihop en happyresa?

Som jag förstår på de bekanter som cyklade idag är soffan att föredra. :D

Tillbaka
Topp