Paris-Roubaix på Eurosport ?

• Trådstartare Trådstartare Stewe
  • Start datum Start datum
S

Stewe

Guest
Jag ser till min fasa att Eurosport tydligen bara ska visa en timme från loppet, från 16.30 till 17.30
Istället får vi avnjuta 125-kubikare i Estoril....

Japp, helt sjukt!
Jag har skrivit till Eurosport för att få en bekräftelse/förklaring, men de har inte bemödat sig med att svara. Jag trodde de skulle använda Eurosport 2 vid sådana här tillfällen!

Tidigare år så har dom klämt in små glimtar av Paris-Roubaix mellan de olika mc-klasserna, så var beredda på att det kanske blir så i år också.

/Johan

Hur många gånger har inte den utlovade ynka timmen cykling förvandlats till... ja, skit? Är det någon som har koll på om någon annan av com.hems alla skitkalaner visar meeer av denna vårklassiker?

sweeeet! Vad glad jag blir att jag nästan bor i Danmark, nu kan jag helt plötsligt se på paris-roubaix! tv2 danmark ingår i comhem här nere.

Ok, dags för stora kollen:
Vilka kanaler sänder Paris-Roubaix?
Eurosport 16,30-17,30
TV2 Danmark tider?
Andra kanaler

Sänds loppet på webben?

Jag vill SEEEEE!

France2 som finns i Comhem sänder men det kostar extra för att få kanalen
Paris - Roubaix 13h30 - 17h40
La célèbre Trouée d'Arenberg sera, une nouvelle fois, au programme de cette édition de Paris - Roubaix, ainsi que le fameux secteur entre Beuvry-la-Forêt et Orchies, à une soixantaine de kilomètres de l'arrivée. Le parcours de cette 106e édition comporte 52,7 km de secteurs pavés sur près de

Fördelen är att du får det de på originalspråket plus att det inte brukar vara så mycket reklamavbrott:>)

Senast redigerad av en moderator:
synd att de inte är lika snälla som DR1&2 som sänder på nätet.. även i vettiga format

Norska TV2 sänder ett sammandrag mellan 17-18
Om någon bor i Norge, förutom jag själv, så kan ni se på tv2´s nät lösning, där brukar de sända betydeligt mer. Funkar tyvärr bara i Norge.
Cyklingtv mupparna sänder bara i Nordamaerika

Ingen fara ety jag mailade eurosport och sa till skarpen. "Vad fan har ni eurosport 2 till? Nån jävla korgbollsmatch som inte ens är direkt? VAAA?" Så jag gissar att det görs plats i tablåerna nu...

Satt och läste påEurosport's forum om det stog något där, vad hittar man då.
I avdelningen om Vuelta a España står det skrivet om Eurosport att dom visade damtennis i stället.
Eurosport har ett svar om någon miss och rättigheter att sända och detta:

"Vi hoppas att du kommer fortsätta följa cyklisterna över pavé, alptoppar och spurter med oss på Eurosport även i fortsättningen.

Vänligen alla på Eurosport"

Det är ju lätt när dom knappt visar något.

Länk dit. <
http://forum.eurosport.se/showthread.php?t=60>

De ringde nån som sa han var från eurosport! Sedan hörde jag bara ett månghövdat asgarv i bakgrunden...

Det får bli fransk teve då. Det var bara ändå bara en tidsfråga innan av-vacchifieringen behövdes inledas. Vore ju kalas om någon engeskspråkig kanal visade partyt...

Jag fick svar från nordic@eurosport.com
Paris-Robuaix krockar med Portugals Grand Prix i roadracing-VM och därför blir sändningen betydligt kortare i år än vanligt

dojan skrev:
-------------------------------------------------------
> France2 som finns i Comhem sänder men det kostar
> extra för att få kanalen
> Paris - Roubaix 13h30 - 17h40
> La célèbre Trouée d'Arenberg sera, une nouvelle
> fois, au programme de cette édition de Paris -
> Roubaix, ainsi que le fameux secteur entre
> Beuvry-la-Forêt et Orchies, à une soixantaine de
> kilomètres de l'arrivée. Le parcours de cette
> 106e édition comporte 52,7 km de secteurs pavés
> sur près de
>
>
> Fördelen är att du får det de på
> originalspråket plus att det inte brukar vara så
> mycket reklamavbrott:>)

Svinbra tips, lätt värt en skopåse :D
Tack!

France2 kan inte fås i mitt hus då det inte är uppgraderat. Nåja, their loss. Mina 29:- i månaden kommer bli märkbart för ComHem.
Får bli två timmar Gent - Wevelgem innan sändningen börjar då.

Johan A skrev:
Får bli två timmar Gent - Wevelgem innan
> sändningen börjar då.

Men det är ju idag!
Tänkte supa ner mig till highlightsen på cyklingtv ikväll......

AxelSthlm skrev:
> Men det är ju idag!

Jag vet, men något ska man ju titta på innan 16.30. Eventuellt kommer det en DVD med lite äldre helvetesturer Paris - Roubaix men om det fallerar vill man ju ha en backupväg liksom.

Skickade ett mail till Eurosport och fick det här svaret .Hej och tack för ditt mail.
Tv-sändningen av Paris-Roubiax krockar med sändningen från Portugals Grand Prix I roadracing-VM som prioriteras av kontraktsskäl. Slutfasen av Paris-Roubaix direktsänds på Eurosport 16.30-17.30.

Tyvärr har vi inga rättighter att livestreama loppet på www.eurosport.se men det kommer naturligtvis att bevakas och rapporteras löpande under loppet.

Hälsningar
Per Boström, Eurosport

På TV2.dk verkar det gå att köpa ett 24h-abbonenmang för 20 DKK. Kan vara ett alternativ.
Web-tv alltså...

.:sh, vill du berätta vad du hittade den infon?

Har letat runt på tv2.dk ett tag nu, men lyckas inte hitta något..
Vore ju guld om man kunde köpa en 24h sändning..

Usch! Varje söndag, även den nu stundande, sänds motorsport i timtal. Morgondagens dos blir 5 timmar och 15 min. Moto GP enl. tablån. Därefter Paris-Roubaix! En liten timme av detta fantastiska och roliga lopp, enastående i sitt slag. Suck. Man får väl hoppas på små snuttar mellan motorheaten, men å andra sidan måste man ju vakta så mycket då och kanske ej ändå få utdelning. Blir det som det står i programmet, kan ju enda fördelen vara att man hinner ut på en fin tur själv innan det är dags att njuta av loppet, och kanske kan man även hinna skyffla undan en och annan dammråtta och spela litet på violinen före sändningen! Hur som helst: Morr!!!

Först tas den enda cykelsändande kanalen bort ur ett redan så knapert utbud från Comhem. Sen så ska man luras på en digitalbox för att kunna fortsätta se cykligen. Men då väljer Eurosport att bara visa en yttepytteliten del. Det här är ju ett väldigt effektivt sätt att döda cykling som tv-sport.
Är ju lite nyfiken på vad Vacchi och Adamsson gör imorgon. Verkar bli en rätt lugn dag för de två.
Hade inte Eurosport någon slogan om "Number one in cycling"? I sådana fall vore det intressant att veta hur mycket andra kanaler sänder dessa evangemang.

Testade en belgare...Maredsous 6 Blonde. Den var inte så tokig. Har avverkat en Leffe Blonde också. Laddningen inför morgondagens sändning har smygstartat.

Tillbaka
Topp