Påsk cykling

Peter E

Aktiv medlem
Påsk cykling
Nästa helg är ju fyra dagar lång. Borde inte vara omöjligt om att enas om ett datum då lite fler skulle hunna hänga på en gemensam tur i Hellas. Kanske inte en riktig Happyride men det vore kul om lite fler locals dök upp. Några som skulle vara intresserade ?

Peter E

Påsk cykling
Minst en dag på påskhelgen ska vikas åt cykling för min del!

Gårdagens tur gick inte av för hackor f.ö.

Är fortfarande trött!

Påsk cykling
Påskturer i Hellas är ett av dom bästa vårtecknen som finns.
För min del lutar det åt påskdagen, söndag alltså. Jag vill ha en låång vårride... Kanske en kort långfredagstur oxå.
Resten av helgen går åt till korsfest...

Påsk cykling
Buhä, ska med klonen till min farsa i Katrineholm över påsken. Men veckan efter är det påsklov... har någon nån trevlig (å snygg) syster som kan va barnvakt?

Påsk cykling
Ja en längre tur vore kul. Varför inte starta vid Fredells/hammarbybacken och åka fram och tillbaka till Solsidan med så mycket omvägar vi orkar med.

Har ingen dag uppbokad ännu så jag rättar mig efter vädret.

Peter E

Påsk cykling
Fredhälls-solsidan-Fredhälls.. är du galen?? ha ha.. hur mkt kondis har man egentligen så här på våren. Jag skulle dö halvvägs

Påsk cykling
Vi sticker från Bromma till Hellasgården med cyklarna på fredag morgon om vädret är bra. Annars gör vi samma tur på lördagsmorgonen istället.

Påsk cykling
10 grader å sol på torsdag! Om man skulle ta kompledigt vid lunch å ut å trampa på em i Hellas? Nån som hänger på? (fredag bortrest).

Påsk cykling
Kan eventuellt hänga på imorgon (torsdag) eftermiddag, typ vid 3-tiden iså fall. Annars ser vädret ut att bli rätt ok i helgen, framför allt på söndagen.

Peter E

Påsk cykling
Tänkte dra från jobbet 12, så jag är hemma före 13 (jag tänker högt). Helst vill jag dra direkt, jag bytt om, så halv 2-2 bör jag komma iväg senast, sen tar det en kvart till Hellas.

Tänke imorn testa gula 5:an å den blåa 5:an. Måste ju prova alla banor.

Påsk cykling
Eftersom jag bor en bit från Hellas så kommer jag ta bilen dit. Då är Fredells inget bra, Hellasgården är bättre.

Måndagsturen lockar den med f.ö., men det är så mycket jag ska hinna med i helgen..

Påsk cykling
på fredag är det tänkt att hojas lite i skogen om vädret tillåter o så... men jomper, om du ställer bilen vid Hellas så missar du ju en massa bra åkning på vägen ut... en stor del av nöjet ligger där faktiskt... det finns ju parkeringsplatser vid hammarbybacken numera... nåja vi får väl sy ihop det hela imorrn kanske... jag röstar nog för 11...

Påsk cykling
Planerna har ändrats lite här. Och biljäkeln blev bortfraktad i samband med gatustädning ikväll då jag slarvade med läsning av skyltar kl. 2200 när jag hälsade på en kompis i stan. Det stod så mycket andra bilar längs gatan att jag inte anade något om p-förbud. Nu står den ute i Spånga på VVs parkering, men jag skall cykla dit och kvittera ut den för 800 spänn plus P-bot (förmodar jag). Men så fick man sig ju en härlig kvällspromenad hem från city ut i västerort kl 0200 såhär en onsdagsnatt. ;-)

Hur som helst hänger jag gärna med på en tur i Hellas kring 11-snåret på fredag. Jag kan även tänka mig att starta tidigare om någon annan vill det.

Post Ändrad (04-04-08 03:19)

Påsk cykling
Håller med Tobias. Ställ bilen vid hammarbybacken så missar vi inte de stigarna och de som kommer från stan får lite kortare att åka.

Röstar som sagt för 10 men 11 funkar åxå.

Peter E

Påsk cykling
Visst, det går precis lika bra att ställa bilen där. Eller om vi ska ses utanför Dr Spoke som senast, där går också att parkera gratis.

11 passar bra för mig.

Påsk cykling
Dr Spoke eller Fredells spelar ingen roll för mig. Låter som att det blir kl 11.

Hur många blir vi ?

Bruse: Jag kan inte komma loss idag så tidigt som jag trodde så jag hoppar dagens cykling.

Peter E

Påsk cykling
Vad säger ni om träffas på butik 10 på fredag, fika lite sen ut till hellas.
Ska också cyklar på söndag och mondag - samma tid kanske ( 11 på söndag)

Påsk cykling
10 på Dr Spoke låter kalasbra tycker jag. Med lite fika och skitsnack och kanske lite mekande (jag behöver köpa en ny växelvajer bland annat) så kommer vi väl iväg framåt 11 så att tobias kan vakna och hinna med också.

Jonas - är på plats vid 10 imorrn!

Påsk cykling
när jag läser det här och ser hur fint vädret ska vara i helgen så är jag måttligt glad över att trucka ner till göteborg över påsken..

tyvärr får inte cykeln plats i bilen ner till göteborg heller så det blir inget besök i kallebäcksdirten den här gången.

nästa helg någon? *s*

Påsk cykling
Jag kommer nog vid 10.30... jobbar ikväll o lite svårt att ställa om dygn så där fort... kl 10 motsvarar kl 03 för mig om man ska försöka att jämföra dygnsrytm... men vi ses där...

Påsk cykling
Det är blött i blåa banan! Tåg den gula ett varv å tänkte ta in på den blå andra varvet. Nybörjare som jag är... hosthost... så blev det stopp så jag var tvungena tt ta emot med högerfoten. Den frösvann å vaden också. Rakt ner i en dju blöt kall kletig vattenpöl. Pöl å pöl, det var ganska stor. å spd-skor är väl inte direkt kända för att vara vattentäta. Så det var att kravla sig ut igen å fortsätta ett par varv till så foten torka.

Höll på å få rådjursstek på påskbordet! Nedförsbacke, det skakar, glasögon är lite varstans av vibrationerna, å så ser jag nåt brunt röra sig till höger bland allt det andra bruna, som visst kallas natur. Det där bruna kutar över vägen. Instingtivt kollar jag åt det hållet den kom ifrån, ifall det kommer fler efter.

Men kul vare! Såg nåra andra cyklister ute, å en del folk som gick.

Post Ändrad (04-04-08 22:17)

Påsk cykling
Kan inte komma idag tyvärr. Kompisarna har tight schema och måste hem tidigt så det får bli en kortare tur. Lör/Sön/Mån står dock till cyklingsförfogande, så blir det fler svängar till Hellas hakar jag på någon av de dagarna istället.

Hare så kul!

Påsk cykling
Vi blev en rackarns massa folk och fick massor av fin cykling.

Blandade cyklar, till och med en tandem och en trialcyklist, alla tre cyklisterna är dagens hjältar. Ville på singelspeedtrialen höll på något mystiskt vis tempot utan problem.

Peter, hur har det gått med knät?

Påsk cykling
Vi (Hanna och Rikard) hade väldigt trevligt i går (fredags). Kul att få hänga med ut och få lite guidening kring Hellas. Hoppas bara att vi inte sinkade er för mycket. =)

Efter att vi droppade av vid Hellasgården så satt vi och myste i solen och åt vår medhavda lunch. Sen så testade vi milspåret. Mätaren på hojen stog på 56 kilometer när vi kom hem men låren indikerade det tredubbla.

Det var verkligen en perfekt dag med perfekt väder och härlig åkning. Påskgodiset är numera välförtjänat.

Vi lär hänga med ut fler gånger.

/Rikard och Hanna

Påsk cykling
Kul att det blev så mycket folk. Inte undra på med det härliga väder som erbjöds under fredagen. Själv tog jag en tur kring hagaparken, rundade brunnsviken med mera. Mer än så fanns det inte tid till.

Blir det någon tur till Hellasgården på måndag också tro? Det lät ju så tidigare iaf.

Påsk cykling
Det var verkligen en kul tur! Jag tror att vi räknade till femton pers och fjorton cyklar (mycket cred till Hanna och Rikard)!

Vi var ju några som vek av vid Hellas när resten av gänget drog uppför första långa backen på blå mtb-slingan (eller vad den kallas). Var tog ni vägen sen? Saltis tur och retur?

Och så är man ju nyfiken om det finns några bilder att kika på?

/Johan

Påsk cykling
Jag tog mig till slut ut och körde en sväng i Hellas, men då började frambromsen gnissla utav h-e. Framhjulet verkade skevt också, så jag tog vägen förbi Åsögatan och lämnade in hojen till Dr Spoke. Nu får det bli totalservice, gaffel, bromsar och hjul. Och en cykel mindre att ha på flyttlasset. Tack till doktorerna för att ni tog emot hojen för service på påskdagen!

(även en dålig cykeltur är en cykeltur)

Påsk cykling
Jag har några bilder. En riktigt bra på Phils "I'm going to get wet"-vurpa bland annat. Lägger upp dem senare i en egen tråd.

Påsk cykling
Snacka om otur ! Knät krävde lite mer vård än vad jag först trodde. Misstänkte att det var illa när det rann någon gul matoljeliknande vätska ur knät men inte att jag skulle bli fast på sjukhus i fyra dygn !
Jacket var betydligt djupare än vad jag trodde (typ in till knäskålen) och desutom hade jag enligt läkarna "fått in halva skogen i knät" . Blev inlagd för operation istället för några snabba stygn på akuten. Efter ryggmärgsbedövning, koksaltspolninger, trocklande och en hästkur antibiotika har de i alla fall släpp hem mig idag. Roligare helg kunde man ju haft.

TACK ! Phil och ni andra som hjälpte till med förband och tog hand om cykeln.

Hade i alla fall superkul innan vurpan och hopas få cykla med er igen om ett par veckor när knät är ok.

Nån som känner till några sköna knäskydd att rekomendera ?

Peter E, nu med ett betydligt större vänsterknä

Påsk cykling
Peter!

Trist att höra, har undrat hur det gick för dig, tur att du inte är avskräckt iallafall.

Har själv funderat på smalbens- och knäskydd, det blir nog sådana så småningom.

Tillbaka
Topp