Passande bakväxel?

iMicke

Medlem
Passande bakväxel?
Jag har en hybrid av märket White som jag jobbpendlar med året om. Jag trivs vansinnigt bra med cykeln men den är några år och det börjar vara dags att renovera den.
Bakväxeln är en Shimano SLX M670. Jag antar att det är en SGS eftersom cykeln har 3x10 växlar.

Jag tänkte byta hela bakväxeln men jag har svårt att hitta exakt samma modell. Är det någon här som vet vad som är kompatibelt?
Kan jag tex räkna med att den här passar? Är det ett bra val?

Passande bakväxel?
Ursäkta att jag inte fortsatte tråden. Det blev överlast-inferno på jobbet och jag tappade helt tråden runt cykelrenoveringen.
Anledningen att jag letar efter en ny bakväxel är för att hela drivlinan inklusive bakväxeln är sliten. Min tanke var att köpa en ny och montera tillsammans med ny kassett/kedja/drivlina. Sedan renovera gamla bakväxeln i lugn och ro för att sedan ha den i reserv. På så sätt slipper jag också avbrott i cyklingen för att den är nedplockad i delar.
En liten anledning är också för att bli bättre på att meka med cykeln. Jag gillar inte att jag inte har koll på hur man gör.

Passande bakväxel?
Du har inget att be om ursäkt för. Bakväxeln är förvisso en slitdel det med, men den brukar hålla bra länge. Väldigt löst kan man tänka en sån här periodisering: Det brukar gå minst fem kedjor på en kassett. Två-tre kassetter på ett byte av rulltrissor. Kanske tre rulltrissbyten på en bakväxel. (Ny vajer varje eller vartannat år.)

Tillbaka
Topp