Passar 28"till min fälg?

Idaber

Medlem
Passar 28"till min fälg?
Hoppas på lite hjälp då detta med racer är relativt nytt för mig... Jag köpte för en tid sedan en begagnad Crescent nano och fick då med ett par extra fälgar med slitna däck. Jag har bytt till nya fräscha 25or på de jag använder mest men är sugen på att testa 28or på de extra jag har, detta så att jag kan skifta mellan de olika storlekar beroende rutt jag vill cykla... Men jag är osäker på om dessa passar på fälgen. Bifogar bild på fälg texten och hoppas på lite råd ifrån er?

Bilagor

• 166039629980965573861529707395.jpg
    166039629980965573861529707395.jpg
    688.2 KB · Besök: 38
Passar 28"till min fälg?
Fälgarna är väldigt smala i jämförelse med "senaste modet" (eller egentligen "näst senaste modet" om man ska vara ärlig), men det är inga problem att köra 28 mm på sådana trots detta. Inte så jäkla noga med bredden för lvg till skillnad mot mtb där breda fälgar ger mycket mer stöd vid hård kurvtagning så att däcket inte "rullar" över kanten på fälgen typ.

Det du däremot behöver ha koll på är om däcken får plats i ramen när du går upp i bredd. Svårt att veta på förhand, men om det är supertight mellan däck och ram idag blir det förmodligen svårt. Är det gott om utrymme idag kommer det säkert gå bra med större däck. De flesta någorlunda moderna landsvägscyklar har plats för 28:or.

Tillbaka
Topp