Passar inte HS33 på DX32?

_Chrille

Ny medlem
Hej
Jag kom precis hem från min lbs där min nya hoj byggs ihop.Problemet var att bromsklossarna slog i fälgen när bromsen satt fast och det gick inte att dra ut bromsklossarna mer från fälgen.Ska det verkligen vara så eller är det nåt jag har missat?För jag har hört talats om ganska många som har HS33 på DX32.

DX32 är väl iofs en dryg centimeter bredare än 721?

Ett par HS33or går att montera på hur breda fälgar som helst, men kan kräva lite specialtrixande och ramen måste vara gjord för det. Förmodligen är det din ram som inte är gjord för dx32an utan har bromspinnarna för tätt. Vilken ram är det? En bild vore också najs

Det är en Orange Zero ram.Har tyvärr ingen på min egna ram men här är en iaf.
orange_zero.jpg

Jag hade det omvända problemet, jag försökte få HS33:orna att passa ihop med en Mavic D521-fälg (=EX 721) på min Woodman-ram men bromsklossarna nådde inte fram till fälgen så jag var tvungen att skaffa en DX32-fälg istället :-(

Vad har du för fästen på ramen? Om du har 4-bultsfästen så kan det vara problem. Men här är fördelen om du har vanliga bromspinnar. Du vänder bara på fästerna och det skall fungera.

Dock tror jag den senaste bromsen inte har den fördelen samt att jag inte kan lämna några garantier för alla ramar:)

Du kan vända på Evolve-systemet på bromsarna! Då hamnar dom längre ut!

Du flyttar över vänster evolve-snabbkoppling till höger cylinder och vice versa, om det nu inte redan är gjort, då ere lite mer problematiskt. Lycka till!

Tillbaka
Topp