Passform bib shorts (spec campagnolo)

castrello

Aktiv medlem
Hej kära ni,

är i valet och kvalet gällande bib shorts.... (shorts med hängslen) Är 187/77 och brukar ofta ha storlek L, men tänkte beställa ett par Campagnolo shorts och de flesta rekommendationer (dvs sizing charts) jag hittat på nätet säger att jag definitivt ska ha XL. Såååå... ni som har liknande dimensioner som jag (180-190 cm), vilket storlek på hängselshorts använder ni?

är 183 o har Medium, men det beror helt o hållet på tillverkare, vissa märkens storlekar är löjligt små. så kanske ä därför de rekommenderar xl, annars skulle ja säga att du borde ha Large

Vilka märken använder du M? Har själv L och det sitter perfekt. Men funderade på Giordana och Campa nu och lite osäker på deras passform. Borde självklart prova först,men dåligt utbud i hemstan så beställningar ligger närmast...

på kalaswear kläder o lite andra. inga av de vanligaste märkena. men det kan även skilja lite inom märkena har ja märkt, har ett par Medium byxor av en modell från adidas, de ä för stora, men har även ett par i Small av adidas, men annan modell, o de ä för små istället. så den senare modellen borde ja ha haft i medium istället.

men cyclecomponents skriver ju att giordana ska vara små i storlekarna, så då är de säkert det med. italienska kläder brukar generellt vara lite mindre i storlekarna tror ja, men ä inte helt hundra på det

Senast redigerad av en moderator:
Giordana och Santini är kända för små storlekar... Campa drar samma storlek i tröjor som Vermarc, Exte Ondo, Parentin mfl -man kan nog utgå från att byxorna matchar samma dimesioner :-)

Oh shit, det här är sånt som gör en förvirrad... Du är 1.96 och använder XL, på rbr.com var det en som var 183 som använde XL medan jag också har en kompis som använder L och är 1.79 men har helt annorlunda lår än jag... Alling tyder på att jag ska ha ska ha XL trots att jag var lite inne på L et tag...

Tror jag satsar kanske på XL trots allt på både Giordana och Campagnolo. Jag kan alltid returnera dem om det är fel storlek...

Jag kan ju storleksrekatera och säga att jag har medium i "andra märkens" byxor och small i Campagnolotröjor -förmodligen medium i Campagnolobyxor med isf...

castrello skrev:
-------------------------------------------------------
> Du är 1.96 och använder XL, på
> rbr.com var det en som var 183 som använde XL
> medan jag också har en kompis som använder L och
> är 1.79 men har helt annorlunda lår än jag...

Av egen erfarenhet så vet jag att det är dumt att lita på vad amerikaner säger om klädstorlekar. De får lätt underliga referenser med tanke på hur amerikanska märken storleksmärker plaggen och har dessutom en ganska "liberal" inställning till fladder...

Det handlar oftast mer om lårvolym än längd i fråga kring passform.
Sedan vill vissa ha benlinningen högt på låret och andra närmre knäet.

Tillbaka
Topp