Lite nervig börjar jag bli. Skulle göra ett genrep på ca 60 mil i början av veckan. Tanken var att ta det ganska så lugnt och göra timmar i sadeln, samt att sova ute vid behov. Jag skulle köra halva distansen på halva tiden. Efter 26 timmar hade jag kommit 32 mil! Men i frankrike hoppas jag slippa 6 punkteringar nattetid, jag har nya däck liggandes. Jag slösade bort ytterligare 50 min på att vänta på att en lokal cykelbutik skulle öppna. sannolikheten för att jag kommer till en avstängd bro utan möjliga alternativa vägar i frankrike är nog också mycket låg. Den vänliga polisen rekomenderade vila i två timmar innan den öppnades igen:). Eftersom jag startat på kvällen utan att kunnat sova föregående dag så tvingades jag till 1,5 h sömn. Det var en vänlig man som väckte mig med hjälp av skakning "lever du!?". En båtresa på 2 h fanns på rutten, det finns ju inte i frankrike. Just denna båten gick 1h 50 min efter att jag anlänt färgeläget. Maximal oflyt. I helsingborg tog jag beslutet att sova i min stuga där, glömmde ställa klockan och sov bort 9 timmar. Sista 26 milen gick dock riktigt bra med bara 2 matstopp och 2 pinkestopp.
Men satan vad tiden kan rinna iväg på oförutsedda stopp. Hoppas bara att slippa dem i frankrike så skall det nog gå. Och se till att starta utvilad och gå i mål tröttare än någonsin, där finns nog mycket tid att spara om det ändå skiter sig med saker.
Med vänlig hälsning,
Magnus