PBP 2019

NotReallyGunde

Aktiv medlem
PBP 2019
Stort tack för dina tankar, gav mig lite reflektionstid :)

- Att du blev överraskad av kylan tycker jag inte är konstigt eftersom jag själv inte trodde att det kunde bli så kallt. Det viktiga är hur man hanterar överraskningen både fysiskt och ffa mentalt. Hur man hanterar den mentala biten får man lära sig själv, olika personer har olika strategier. För att bli bättre krävs träning som men allt annat och för att få en utveckling måste man identifiera sina svagheter och i vilka situationer dessa kommer fram. När man vet det upptäcker man lättare när man är på väg åt fel håll i tankarna och har möjlighet att styra om.

Mentala biten var inga problem utan det var rent fysiskt med kölden, det dränerar energi så enormt. Så det blir att tänka på.

- Fundera igenom om det var otur att du blev sjuk eller om det finns något mönster. Ingen kan helgardera sig mot sjukdom men det finns mycket man kan göra för att minimera risken, blir man ofta sjuk beror det inte bara på otur.

Hade tungt med bihåleproblem redan under vintern och våren ( Vasaloppet och den halvan av Nordenskiöldsloppet jag körde var kanske inte det bästa) så att jag körde SRserien plus snabb VR var kanske inte det lämpligaste. När det vart semester slog väl kroppen bakut. Har lärt mig efter detta...tror jag.

- Hur loppet genomfördes (du tog upp vissa saker i ditt inlägg) med hänsyn till taktik (hade du en plan o hur följdes den), nutrition men också vilken mental inställning du hade innan start (och under).
Jag är lite som en hund, kasta pinnen så springer jag. Och jag gör som många andra, går ut för hårt. Det har jag tagit lärdom av ordentligt. Men till nästa gång behöver jag kalkylera lite på energiintaget.

- Träningen innan du blev sjuk. Vad hade du fokuserat på, hade du några marginaler eller var sista månaden en "måste-månad" för att ha en chans? Finns säkert många lärdomar att dra till nästa gång.

Det var väl ett lite galet mission men klarade 134 mil av 150 på SRserien genom ensamcykling så det borde ju funkat klart bättre, 1000 km Köping i mitten av Juli var tänkt som en sista långtur men den kunde jag ju inte köra. Ska lära mig älska backar lite mer :)

- Cykeln och utrustningen. Hade du rätt saker, var du trygg med dem (tränat som du tänkt tävla)?

Cykeln och utrustningen i stort var kalasbra, 30 och 60 milaren var på samma cykel plus massa annan cykling. hade ju missöde med bakväxeln på plats men det fixades. Så inte mycket att klaga på där egentligen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer