Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra cyklat i värmen och backarna!Har cyklat backar in till Brest, stämplade 14:40. Är jag (Magnus K), Magnus E, Rasmus, Jocke och Patrik i sällskapet. Eftersom Jocke och Patrik gjorde en taktisk sen start ligger dom typ 15 minuter före oss andra.
Ett grymt gäng, kul, lycka till.Har cyklat backar in till Brest, stämplade 14:40. Är jag (Magnus K), Magnus E, Rasmus, Jocke och Patrik i sällskapet. Eftersom Jocke och Patrik gjorde en taktisk sen start ligger dom typ 15 minuter före oss andra.
Bara hälften kvar. Kämpa!Nu ska jag vaska mina ben och beställa en likbil
Starkt, typ.Baloh vände på 18.31 i Brest och har passerat Carhaix på hemvägen på 22.10 (31,5 km/h i snitt).
Var är Coquen?Eckstein från grupp F är 52 min långsammare än Baloh till Carhaix. Den senare har fö nått Loudeac på 25.14, 31 km/h i snitt.
Undrar jag med. Chipsförlust eller brutit? Senast inrapporterad vid Carhaix på väg till Brest.Var är Coquen?
Kämpa på. Bara en kontroll till halvvägs.
Jag Stefan och Mange dra nu till Brest
Kanske bara en temporär grej för i både Fougeres och Villaines var de åter tillsammans. Den senare passerades på 34.36 vilket gav ett snitt på 29,4 km/h. Känns som de kan riskera att nå målet under minimitiden.Zotter ett par minuter före Baloh i Tinteniac.
Vad jag har upplevt på mina PBP så är dom flesta cyklister glada över att klara maxtiden. Och Tar det lugnt i depåerna, om det finns tid....Känns som lite för mycket tävling, är det någon svensk som cyklar mot maxtid?
Om de går in under min-tiden sätts väl officiella sluttiden till min-tid, eller?Kanske bara en temporär grej för i både Fougeres och Villaines var de åter tillsammans. Den senare passerades på 34.36 vilket gav ett snitt på 29,4 km/h. Känns som de kan riskera att nå målet under minimitiden.
Borde väl bli DSQ, kan jag tycka. Reglerna måste väl finnas där av en anledning?Om de går in under min-tiden sätts väl officiella sluttiden till min-tid, eller?
Artikel 9 i reglerna säger bland annat:Om de går in under min-tiden sätts väl officiella sluttiden till min-tid, eller?
Jag vill minnas att det har körts för fort förr.Artikel 9 i reglerna säger bland annat:
”Missing checkpoint stamps, missing checkpoint times, or loss of the brevet card (regardless of how far into the ride a rider is) will result in disqualification.”
Jag tolkar ”missing checkpoint times”-delen som att om man stämplar någonstans före min-tiden så är det diskning om man ska följa reglerna. Och att detta inkluderar även målet. Sen borde det väl vara rätt ovanligt att man uppfyller mintidskravet vid kontrollerna längs vägen men är för rask i mål.
Länk till reglerna: https://www.audax-club-parisien.com/en/our-organizations/brm-world/#rules
Mot å mot.... men är öppen för möjligheten ?Känns som lite för mycket tävling, är det någon svensk som cyklar mot maxtid?
Är det kaffe, croissant och en cigarett? Blicken kvalar in i "visa din randoblick" i alla fall. Kämpa på!Visa bilaga 647935
Stämningsbild från kl 02:15 i Loudeac. Efter den togs blev det tandborstning, dusch, ombyte till sovkläder och fyra timmars sömn. Nu sitter man i rena kläder och äter det som av någon outgrundlig anledning passerar som frukost här i Frankrike.
Blir han diskad nu eller fick han tvärbromsa strax innan mållinjen och ta en baguette?I alla fall är är Baloh i mål sedan några minuter. 42.36.04 preliminärt. Han verkar ha varit ensam.
Var ser man det förutom via trackern?Ser att Dehaan är i mål på 41:46 kl 09,46 29 kmh i snitt
Det är just i PBP trackernVar ser man det förutom via trackern?
Det är just i PBP trackern
Hm, jag ser samma tid på Zotter.I alla fall är är Baloh i mål sedan några minuter. 42.36.04 preliminärt. Han verkar ha varit ensam.
Ha, jag var bekväm när jag inte mindes hans namn och hade för mig att de hade delat på sig. Mindes kanske fel och och ber om ursäkt för bekvämligheten.Hm, jag ser samma tid på Zotter.
Jag hittade en lista med resultat från PBP 2019 och tänkte att några av de kanske var med även i år och kunde vara raska. Då stötte jag på ngn F-gruppsåkare när jag sökte i årets resultatrapportering.Ok, jag undrade eftersom det namnet inte har förekommit i tråden tidigare. Jag har inte hittat någon startlista att plocka namn från. Det har jag funderat på sedan GoranS pratade om startgrupp F osv. Frågade inte om det då så jag gör det nu...? Var är startlistan?