PBP 2023

PBP 2023
Kaffe och äpple i Carhaix. Det går tungt i värmen

20230821_192446.jpg

PBP 2023
IMG_0565.jpeg

Stämningsbild från kl 02:15 i Loudeac. Efter den togs blev det tandborstning, dusch, ombyte till sovkläder och fyra timmars sömn. Nu sitter man i rena kläder och äter det som av någon outgrundlig anledning passerar som frukost här i Frankrike.

PBP 2023
Om de går in under min-tiden sätts väl officiella sluttiden till min-tid, eller?
Artikel 9 i reglerna säger bland annat:

”Missing checkpoint stamps, missing checkpoint times, or loss of the brevet card (regardless of how far into the ride a rider is) will result in disqualification.”

Jag tolkar ”missing checkpoint times”-delen som att om man stämplar någonstans före min-tiden så är det diskning om man ska följa reglerna. Och att detta inkluderar även målet. Sen borde det väl vara rätt ovanligt att man uppfyller mintidskravet vid kontrollerna längs vägen men är för rask i mål.

Länk till reglerna: https://www.audax-club-parisien.com/en/our-organizations/brm-world/#rules

Senast ändrad:
PBP 2023
Artikel 9 i reglerna säger bland annat:

”Missing checkpoint stamps, missing checkpoint times, or loss of the brevet card (regardless of how far into the ride a rider is) will result in disqualification.”

Jag tolkar ”missing checkpoint times”-delen som att om man stämplar någonstans före min-tiden så är det diskning om man ska följa reglerna. Och att detta inkluderar även målet. Sen borde det väl vara rätt ovanligt att man uppfyller mintidskravet vid kontrollerna längs vägen men är för rask i mål.

Länk till reglerna: https://www.audax-club-parisien.com/en/our-organizations/brm-world/#rules
Jag vill minnas att det har körts för fort förr.

PBP 2023
Visa bilaga 647935
Stämningsbild från kl 02:15 i Loudeac. Efter den togs blev det tandborstning, dusch, ombyte till sovkläder och fyra timmars sömn. Nu sitter man i rena kläder och äter det som av någon outgrundlig anledning passerar som frukost här i Frankrike.
Är det kaffe, croissant och en cigarett? Blicken kvalar in i "visa din randoblick" i alla fall. Kämpa på!

PBP 2023
Jag blir glad när jag ser Marko Baloh cykla så där fenomenalt bra. En långdistansveteran (massor av RAAM sedan 2003 och massor av liknande i Europa) som fortfarande verkar kunna överträffa sig själv.

Jag har svårt att tänka mig att Christoph Strasser inte deltar i PBP 2027. Jag hoppas verkligen att han ställer upp och får Baloh att cykla än bättre.

PBP 2023
I alla fall är är Baloh i mål sedan några minuter. 42.36.04 preliminärt. Han verkar ha varit ensam.
Blir han diskad nu eller fick han tvärbromsa strax innan mållinjen och ta en baguette?

Vad var egentligen minimumgränsen eller flyttas tiden till minimumgränsen om man är för snabb?

Hoppas att både Strasser och Baloh ställer upp nästa gång, cyklar som sjutton och att båda blir diskade. ? (bara för att förtydliga idiotin med minimumgräns)

PBP 2023
Ok, jag undrade eftersom det namnet inte har förekommit i tråden tidigare. Jag har inte hittat någon startlista att plocka namn från. Det har jag funderat på sedan GoranS pratade om startgrupp F osv. Frågade inte om det då så jag gör det nu...? Var är startlistan?

PBP 2023
Ok, jag undrade eftersom det namnet inte har förekommit i tråden tidigare. Jag har inte hittat någon startlista att plocka namn från. Det har jag funderat på sedan GoranS pratade om startgrupp F osv. Frågade inte om det då så jag gör det nu...? Var är startlistan?
Jag hittade en lista med resultat från PBP 2019 och tänkte att några av de kanske var med även i år och kunde vara raska. Då stötte jag på ngn F-gruppsåkare när jag sökte i årets resultatrapportering.

Tillbaka
Topp