Gemensamt svar till alla på den här tråden.
Ojojoj, grabbar och tjejer. Det märks att ni inte arbetat i branschen när ni snackar här på tråden. En lvg hoj med kolfiberram och Ultegra är bra grejer och klart värda dessa pengar (kolla denna t.ex.
http://www.nishiki.se/Racer/Race_Carbon/Specifikation)och denna har sämre komponenter, kolla även crescents Tera 620 medans ni håller på. Vad gör Peakcykeln sämre eller "fulkines" som någon skrev?
Fula peak cyklar, jag kan hålla med men dåliga komponenter? De är iaf standard shimano komponenter för de priserna om inte bättre. 6000 & 8000 vad hade du förväntat dig när värsting lvghojarna ligger på 100 000-150 000:-. Jag tycker själv att 6000-8000:- är vettiga priser för att få fler att börja cykla och starta en trend i hela Sverige. Du sitter ändå och skriver på ett cykelforum.
35 000:-, är du säker på att det inte var lev.rek. pris(leverantörens rekomenderade pris)?
Eftersom Peak är deras egna märke så är detta lev.rek.pris bara att ta med en nypa salt, fråga de i butiken så får du nog ett vettigt svar.
Att cyklarna är utrustade med Sora/Tiagra och får det att låta som att 10-12k är dyrt? Den personen har bara kollat på bakväxeln och ingenting annat. Frågan är alltid, hur bra är "stommen" på cykeln, så som fälgar och ramen etc. (komponenter är alltid lätta att byta och ofta till ett lägre pris än vad fälgar och ram kostar).
Giant är ett av världens största märken och ska ha en egen fabrik i Asien där de tillverkar sina cyklar och när de inte tillverkar sina cyklar tillverkar de andra märkes cyklar av vad jag har hört sen att Giant inte är så stort i Sverige är en annan femma. De som tävlar i cykel vet dock vilka Giant är och Giants ramar är det riktigt bra kvalité på.
Sen att en SS skulle vara kopierad??? Hur många sätt finns det att göra en SS på. saknar växlar och vxlreglage. Du har två hjul, ram, styre, drivpaket och en sadel. Kom gärna med nya förslag till samma pris som den du hittade.
Detta är till alla i tråden:
Jag hoppas ni förstår vad jag menar, jag ville bara räta ut lite frågetecken som jag såg fanns, lycka till med hojarna.