Pedal PD-A520?

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum

oxr

Aktiv medlem
Pedal PD-A520?
Har skaffat racer och vill ha en pedal som funkar ihop med MTB-skorna, alltså SPD. Har tittat på Shimano PD-A520 som ser ut att vara den vanliga mekanismen från 520/540/959 i halverat utförande. Någon som testat pedalen och har något att säga? Skulle en vanlig 520 funka lika bra?

Pedal PD-A520?
Jag har använt Shimano PD-A520 i 2 år och den är bra tycker jag. Jag har ett par MTB-skor med SPD och de funkar hur bra som helst. Ger lite mera stöd på undersidan än PD-M520/540, då de har en ram som skon trycker mot.

Pedal PD-A520?
Har bara provkört dem på en racer en kort sväng men det fungerade faktiskt förvånansvärt bra. Dock skiljer det sig lite, ofta är t.ex. mtb-skon gröve i sulan ---> sämre känsla. Sen tycker jag det var lättare att dra ur skon ur pedalen när du stampar på ordentligt t.ex. uppför eller under ordentliga accelerationer. Annars kändes det ganska likt en vanlig racerpedal.

/ Daniel

Pedal PD-A520?
Nackdelen med denna pedal är tycker jag att den inte vänder sig åt rätt håll när du ska sätta skon i pedalen. Kan vara en nackdel om du cyklar en del inne i stan till eller ifrån jobb eller liknande..

Förstår inte hur Shitmano kunde missa en sådan basal sak när de designade pedalen.
Var annars mkt nöjd med pedalen, även fast jag nu bytt till Time-pedaler (bättre rörlighet)

Tillbaka
Topp