[pendelväg] Söderförort <-> Södertälje

Linuss

Ny medlem
Jag funderar på att flytta närmare huvudstaden, bor just nu i Södertälje, och har lite funderingar hur jag på ett smidigt sätt kan pendla till jobbet i Södertälje.

Smärtgränsen går någonstans vid 3 mil enkel väg och då hamnar jag typ i Huddinge, Skärholmen eller där omkring.

Är det någon som pendlar liknande väg idag och kan ge lite input på vart som är vettigt att bo och vilken väg jag kan cykla?

Jag bor i Tullinge och har pendlat till S-tälje ,(Svenska Volkswagen), innan dom flyttade.
Jag körde 226 framtill Vårsta därefter 225 till Södertälje. Detta var innan dom gjorde om vägen
förbi Astra så det borde vara mindre trafik idag förbi Hall. Vägen är mycket mörk så
bra lysen är ett måste i övrigt en ganska bra väg. Man kan också ta gamla E4an från Grödinge
,jag tycker personligen att den vägen kändes mer osäker då det kör mycket bilar på den
iallafall om det händer något på E4an dessutom körs det knappast laglydigt vad gäller hastigheten.

Det är ungefär lika långt båda vägarna dvs ca 3 mil.

Om du gillar skogscykling kan man också hoja lite skogstigar vid Rönninge vidare till S-Tälje.

bossjo skrev:

> Jag körde 226 framtill Vårsta därefter 225 till
> Södertälje. Detta var innan dom gjorde om
> vägen
> förbi Astra så det borde vara mindre trafik idag
> förbi Hall. Vägen är mycket mörk så
> bra lysen är ett måste i övrigt en ganska bra
> väg.

Vägen är bra och trevlig, men inte bara mörk, men small också. Kankse inte den roligaste för vinterpendling.

/Toni

Jag brukar cykla in på st.botvids väg vid botkyrka kyrka och svänga av till vällingvägen, kommer ut vid Moraberg. Riktigt trevlig väg med lite trafik.

Tackar, då har jag lite vägar att utforska till helgen.

Nu gäller det att hitta ett vettigt boende också. ;)

Jag pendlar Bromma <-> Södertälje och tycker att det fungerar bra, cykelbanan går hela vägen parallellt med E4 tills Botkyrka sen gör jag som Pihlen och ta st.botvids väg till Moraberg.

Lycka till.

Tillbaka
Topp