Pendlar ryggsäck?

Pendlar ryggsäck?
kanske lite sent svar men jag använder denna ryggsäck.
http://en.author.eu/bags-backpacks/backpacks/author-back-pack-a-b-breeze-ua08100265

Inköpt i Tjeckien för en rimlig peng :-) men antar att man även kan inhandla den över nätet.
Har haft min i 3 år nu och använder den i stort sett till alla endagsturer jag gör. Den har även överlevt en 2-dagars bergsorientering.

Tycker personligen att den är bättre skönare än Deuters trans alpine, har dock inte provat Vaude.

/Robert.

Pendlar ryggsäck?
borgis skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns hängare och utgång för
> vattenpåse/slang, ja.

Tackar!

Pendlar ryggsäck?
Tittade en gång extra på min och den har eget fack för vattenpåsen innanför det stora facket.

Jag gillar min så mycket att jag letade upp en lillebror till den, en Cluster 10 + 3, för att ha på
småturer. I grunden samma tänkande som Bike Alpin 30 + 5 men en tredjedel så stor och lite färre
fack.

Pendlar ryggsäck?
borgis skrev:
> Tittade en gång extra på min och den har eget
> fack för vattenpåsen innanför det stora
> facket.
>
> Jag gillar min så mycket att jag letade upp en
> lillebror till den, en Cluster 10 + 3, för att ha
> på
> småturer. I grunden samma tänkande som Bike
> Alpin 30 + 5 men en tredjedel så stor och lite
> färre
> fack.

Ryggsäckar kan man inte få nog av :))

Jag fick tänka om eftersom jag såg att bike alpin 30+5 inte går att ha på flyget som handbagage, ett par centimeter för stor verkar det som så det får bli en 25+5 istället men det funkar det också

Det är väl i princip samma väska fast mindre?

Pendlar ryggsäck?
Oden skrev:
> PerMatts skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har en Osprey Momentum 30 till jobbet.

[...]

> Verkar riktigt bra bägge två du länkar till
>
> Kan man ha höftbältet infällt på något sätt
> om man vill på Ospray ryggan du har?
>
> Tycker det är lite bökigt att använda det även
> om jag vet att den gör gott så att säga för
> passformen

Höftremmen på Momentum är bara ett smalt band. Inga sådana "vingar" som man ser på t.ex. VAUDE
Bike Alpin som du länkat till. De är inte i vägen om man skulle vilja fästa ihop dem bakom ryggen.

Pendlar ryggsäck?
Av en händelse testade jag en evoc enduro. Varför skulle jag inte använda den till pendling. Var grymt skön. Jag kommer bara köpa en ryggsäck för 1000kr så man vill ju gärna få ut så mycket användning som möjligt.

Pendlar ryggsäck?
Nu har ju jag med valt färdigt i mitt val av "pendlaryggsäck" , med lite småkollande i denna tråd så kände jag mig manad o köpa något annat. jag vet inte varför inte alternativet kom upp här men jag kände att Ortliebs velocity rygga var ett kul o bra alternativ, just vattentålighet o just Ortliebs bra kvalitet. vad säger ni om detta? kan de inte vara ett alternativ för fler? eller kör ni bara med deras packväskor för cykeln? grymt nöjd blev jag iaf, änså länge. ;)

Pendlar ryggsäck?
Aldrig sett en ensam pendlande ryggsäck, så svaret måste bli nej.

Jag har beställd en sadelstagsväska som alternativ till pakethållare o väska, får se om det blir bra.

Pendlar ryggsäck?
Länka funkar inte, men kolla Bikester.se och sök på Red backloader Elite.
Eller sadelrörsväska, det finns flera varianter av olika storlekar.

Senast ändrad:
Pendlar ryggsäck?
Fick min Osprey Momentum 30 idag och måste säga att det verkar vara en riktigt grymm rygga, genomtänkt och välgjord helt klart!

Kan störa mig lite på alla lösa remmar som hänger löst dock men det är väl så det ser ut, får ta och vira ihop dom med stripes eller nåt..

Köpte den från CRC och det funkade riktigt bra får jag säga!

Tillbaka
Topp