Pendlarfejs...

Pendlarfejs...
s-l300.jpg

Pendlarfejs...
Att kladda på Nivea i ansiktet är lika dumt som att kladda på propelleraxelfett på kedjan.

Köp en riktig hudkräm istället. Vet du inte vad som är bra, fråga en vän eller googla. Nivea är ren skit för huden.

Pendlarfejs...
Duscha på morgonen är döden för nyllet under vintern. Ta det på kvällen och smörj med valfritt återfuktande så blir det bra. Rakning undviks naturligtvis också på morgonen.

Pendlarfejs...
Skägg är bra också. Har man inget skägg just nu kan man köpa ett.
25138056-D0x4E.jpg

Det gör inte huden mjukare men kölden kommer inte åt på samma sätt.
Se upp för brevlådor bara, det har inkommit rapporter om att man lätt kan fastna i dessa.
God Hjul!

Pendlarfejs...
Kommer nog inte sitta på kontoret oduschad.
Hur illa kan det vara möjligt att lukta om man duschar strax innan man lägger sig? Aldrig förstått konceptet att duscha på morgonen. Känns mycket skönare att duscha av sig dagens "snusk" strax innan läggdags. Sen slippa tidskrävande aktiviteter innan jobb. Men detta är givetvis subjektivt.. tror dock att det kommer hjälp på ditt fejs hur som :)

Pendlarfejs...
Hur illa kan det vara möjligt att lukta om man duschar strax innan man lägger sig? Aldrig förstått konceptet att duscha på morgonen. Känns mycket skönare att duscha av sig dagens "snusk" strax innan läggdags. Sen slippa tidskrävande aktiviteter innan jobb. Men detta är givetvis subjektivt.. tror dock att det kommer hjälp på ditt fejs hur som :)

Bästa tipset ever. *LoL*

För mig totalt tvärtom, jag har aldrig förstått sådana som inte duschar innan jobbet.

I och för sig beror det här på hur hårt man cyklar.

Pendlarfejs...
Det tarvar en poll!

Pendlarfejs...
Problemet för mig är att jag får trollfrisyr efter en natt, kan iofs lösas med att raka bort allt men då fryser jag om flinten istället.

Pendlarfejs...
Problemet för mig är att jag får trollfrisyr efter en natt, kan iofs lösas med att raka bort allt men då fryser jag om flinten istället.

Jag har också tjockt hår, känner till problemet. ;-)

Det händer självklart att jag skippar dusch på helg om jag ändå ska ut på en träningsrunda på förmiddagen.

Men på vardagar efter pendling när jag jobbar så duschar jag alltid innan jobbet, annars skulle jag nog få problem eller att det skulle starta anonyma kampanjer mot mig. *LoL*

Pendlarfejs...
Tror ni menar samma men ändå inte samma.
Gå upp pendla duscha jobba = duscha innan jobbet
Gå upp duscha pendla jobba = svetto på jobbet
Gå upp hämta kaffet sätta sig och jobba = ingen dusch och pendling

Pendlarfejs...
Locobase fet kräm går att köpa på typ alla apotek och är denna torrhudings enda mirakelsalva efter att ha testat en hel del olika i två decennier.

Smörj in direkt efter dusch där så behövs, eftersom vatten också är uttorkande. Fortsätt även om det blir bättre, i alla fall på vintern, eftersom huden behöver extra mycket fukt i det nordiska klimatundret.

Pendlarfejs...
Att duscha innan jobbet efter hård pendling kan jag köpa. Då borde det inte vara ett problem med uttorkat ansikte då man har runt 9 h att återställa balansen inomhus (baserat på kontorsjobb...). Men är det så att "ni" duschar en gång på morgonen hemma, cyklar till jobbet och duschar igen innan man sätter sig på kontoret?

Pendlarfejs...
Att duscha innan jobbet efter hård pendling kan jag köpa. Då borde det inte vara ett problem med uttorkat ansikte då man har runt 9 h att återställa balansen inomhus (baserat på kontorsjobb...). Men är det så att "ni" duschar en gång på morgonen hemma, cyklar till jobbet och duschar igen innan man sätter sig på kontoret?
Jag har fått svar på frågan jag ställde. Jag är inte intresserad av hur just du sköter din hygien. Tack.

Pendlarfejs...
Jag har märkt att jag är mer torr i huden som 51 åring än som yngre, åtminstone under vinterhalvåret. Kanske dags att prova en luftfuktare men helst skulle jag då vilja ha en både på jobbet och hemma, dock vet i sjutton om det hjälper mot ansiktet.

Senast ändrad:
Pendlarfejs...
Skägg, och sedan förstår jag inte problemet med duschen. Måste man spola skållhett vatten i nyllet och tvåla in det för att man duschar?

Pendlarfejs...
Funkar bra, smörj på ordentligt.

Kan bli alldeles för fett ändå, så tvätta ansiktet efter avslutad pendling.

Risk att man får finnar om man är ung/har känsligt ansikte och kör den ofta.

Bilagor

• egyptian-magic-skin-cream-118-ml-0.jpg
    egyptian-magic-skin-cream-118-ml-0.jpg
    82.8 KB · Besök: 73
Tillbaka
Topp