Pendlarväska?

Evileas

Medlem
Pendlarväska?
Hellu!
Behöver en riktigt bra pendlarväska som skall funka både på cykeln och när jag tar bilen och/eller få gå en bit. Inte vara för "nördig och gizmoig"

Jag har 4km enkel väg de lyckliga dagar jag cyklar och då jag arbetar som elkonsult på 2 olika kontor har jag varje dag 15,4" laptop, strömadapter, bred A4 pärm, matlåda (snål som jag är), lite frukt, glasögonfodral och diverse småprylar med mej.

Kör idag med en Pelle P laptopväska som är käck då den kan bäras som rygga, portfölj eller axelväska men är lite liten och känns som den ska gå sönder när som helst.
Innan det körde jag slut på 2 golla laptopväskor jäkligt fort..

Jag funderar naturligtvis på en klassisk Timbuk2 Messenger med laptopfodral. De vanliga laptopväskorna sitter aldrig kvar på ryggen utan glider fram sådär retligt. Sitter Messenger kvar bak?

Vad kör ni med, vad har ni med er och kan ni kanske rekommendera nåt?

Pendlarväska?
+1 på det!

Köpte en Chrome Citizen för ett tag sedan och är mycket nöjd. Jag gillar att ha mycket krafs med mig - man vet ju aldrig vad som kommer hända under dagen, och väskan sväljer det mesta :) Har ungefär lika mycket packning som du har normalt, plus lite cykelprylar som pump, slang och verktyg m.m.

Hade tidigare en Timbuk2 classic messenger, men den är inte ens i närheten av Chrome-väskorna. Timbuk2-väskan gled alltid omkring på ryggen, det gör inte Chrome-väskan. Chrome hänger mera diagonalt över ryggen, så att även om de är ganska stora så hänger de inte ut så mycket på sidorna. Dessutom är Chrome vattentäta och ser mycket bättre ut (enligt min uppfattning). Kolla bara på säkerhetsbältsspännet, en liten detalj som inte bara ser häftig ut utan även är ganska praktisk.

Pendlarväska?
Jäkligt häftig väska..
Men jag får uppfattningen att det bara är ett enda stort fack inuti?
Verkar härligt rymlig dock.. Hänger schysst också som du säger ostkaka.

Pendlarväska?