Pendlingssko - Decathlon?

alans

Aktiv medlem
Letar efter en vettig pendlingssko med SPD-clips. Kraven är att skon ska se ut som en relativt vanlig sneaker, kunna gås med om så behövs, och tåla pendling i göteborgsslask.

Beställde hem ett par O'Neal Pinned SPD men de åkte på retur pga liten storlek. Upptäckte att Decathlon har ett par olika skor som, i alla fall på bild, ser helt ok ut. Någon som har erfarenhet av dessa:
Andra tips tas tacksamt emot.

De verkar vara rätt mjuka så säkert sköna men inte så bra om du tar i när du cyklar.
Slasktåligheten är troligen som en vanlig gympasko, om det är bra nog för dig beror väl på hur långt du kör och hur bra stänkskärmar du har.
/T

Jag har en äldre modell som liknar den första av de du länkat. Använt den sporadiskt till pendling när jag ändå vill kunna se någorlunda normal ut när jag klivit av cykeln.
Den funkar ok. Rimlig att gå i. Ser ut som en vanlig sko. Funkar att cykla med men är inte särskilt styv förstås. Sammantaget gör den det jag förväntat mig.

Jag var intresserad av dessa som någon typ av touring/utflyktssko men avstod när jag upptäckte att det ser ut som att man inte alls kan positionera sina cleats i längsled.

Senast ändrad:
dzr h2o
giro alpineduro
keen austin spd
shimano mt71
shimano mt90-92

exempel som står emot väta.

kännetecknande för civila skotyper har jag funnit är att de tillverkas batchvis, och återkommer med ojämna intervall.

dzr h2o
giro alpineduro
keen austin spd
shimano mt71
shimano mt90-92

exempel som står emot väta.

kännetecknande för civila skotyper har jag funnit är att de tillverkas batchvis, och återkommer med ojämna intervall.
Bra tips ?. Är nog ute efter något mer sneakers- än kängaktigt, men får kanske omvärdera (eller köpa en uppsättning för vintern också).

Jag vet inte, finns det modeller i riktigt skinn/läder? Så kan du ha dem länge om du sköter om dem.
Ett alternativ kan vara överdrag till i stort sett vilka skor som helst. 'Kanske kan klara hela året. Nåt sånt här:
...Annars får du flytta ifrån Göteborg.
Flytta från har jag redan gjort en gång, kom tillbaka vädret till trots. Men de där överdragen såg ju rätt intressanta ut.

Påminner mig om en vits i en bok om Göteborg. Massor med stora båtar byggdes och beställdes. Eriksbergsvarvet lade in till Göteborgs kommun om att flytta. ...Men då protesterade alla göteborgare, för om man flyttar ett varv är man ju tillbaka på utgångspunkten.

Stirra dig inte blind på de överdrag jag föreslog! Finns säkert smidigare eller så.

Tillbaka
Topp