pepp inför Rampage 2016

pepp inför Rampage 2016
Lite tråkigt ändå att det första de gör är att bygga en landning stor nog att vara del av en slopestylebana. Det var väl sånt som de skulle ändra på med de nya reglerna?

pepp inför Rampage 2016
Helt sjukt, nästan lite övermänskligt att våga eller lite dumihövvet mentalitet. Imponerande i vilket fall som.
Nu när jag varit sjukskriven så har jag plöjt väldigt mycket mtb på redbull tv via min Apple tv och är grymt imponerad. Har även kollat på hard enduro (mc inte mtb) och där kan vi snacka om pannben på förarna! I vissa fall 7h i sadeln i värsta möjliga terrängen.
Rekommenderas starkt att titta på.

pepp inför Rampage 2016
Ska bli spännande att se Doerfling och Agassiz köra ner från toppen. Verkar som att de har hittat en galet brant väg ner för berget!

Senast ändrad:
pepp inför Rampage 2016
mikipedia_ sa:
tobgren sa:
Ska bli spännande att se Doerfling och Agassiz köra ner från toppen. Verkar som att de har hittat en galet brant väg ner för berget!

Verkligen!
Men Semenukmvinner väll som allt annat?

Vet inte om Semenuk är större favorit än någon annan i Big Mountain egentligen. Just nu verkar ju nästan halva startfältet vara på en så hög nivå att de har kapacitet att vinna :D

pepp inför Rampage 2016
Paco sa:
Jag har fått för mig att det är åkarna själva som utser vinnaren i år, kan det stämma?

Ja det stämmer på sätt å vis, det är inte de som tävlar som väljer segraren, men de flesta domare har själva tävlat i Rampage vid tidigare tillfällen. Det här är citerat från pinkbikes rampage guide:
"There will be six judges this year. Head judge, Randy Spangler will be joined by five previous Rampage competitors; Josh Bender, Kyle Jameson, Mike Kinrade, Geoff Gulevich and Nico Vink."

pepp inför Rampage 2016
Gött :) hoppas på bra åkning, tyckte kurt blev curlad föra året och att någon/några åkare förtjänade det mer

Senast ändrad:
pepp inför Rampage 2016
Jag gillar temat i år, tycker inte att trägrejorna varit det roliga tidigare, men det ser otroligt exponerat ut.
Det gäller att ha rätt riktning när man skickar allt, och de flesta features är ju lite halvblinda.
Hoppas att alla undkommer utan värre skador.
Grym start på helgen, sjukt peppad!

pepp inför Rampage 2016
Det är ju fräckt att se speciellt när dom kommer ner! Men helt ärligt det är som att sitta och vänta på att någon ska dö! Nja blandade känslor över en sådan tävling. Finns inte någon felmarginal alls.

pepp inför Rampage 2016
Spektakulärt, men jag tycker att det är ganska ointressant.
Hade det inte varit för obehagskänslan, hade jag nog kallat det tråkigt.

Det ligger nog alldeles för långt från den cykling jag gör...

Tillbaka
Topp