Pepparspray mot pensionärer?

Mårten

Aktiv medlem
Börjar bli ganska trött att bli åthytt av pensionärjävlar när jag är ute och cyklar. Såg igår ett program med en gubbe som bodde bland björnar och försvarade sig med pepparspray när det behövdes... Skulle man kunna använda det mot pensionärer också? Är det lagligt ? Kan de bli ännu mer agressiva när man använder det ?
Jag cyklar mycket på befolkade ställen i Uppsala, där det nu börjar bli gott om pensionärer... skulle pepparsprayen även funka om man råkade ut för ett otrevligt möte med en flock lattemorsor ?

Det borde fungera, men du får akta dig så att inte deras ägare slår ihjäl dig eller du i ditt sprutande hamnar för nära en räsercyklists framhjul för då får du en salva dödliga Chuck-Norris-sparkar.

Zyklon B är bättre för att hålla pensionärs populationen konstant/reducerad, men det är svårt att hitta på clas ohlsson.. tror det finns under fritid-massmord.

Jag tycker att det inte finns någon som helst anledning till att dra till med pepparspray på pensionärer. Stanna och försök prata med den ist, de vill oftast bara hälsa/se vad som rör på sig.

Om de attakerar, spruta vatten på dem. det behövs inte mycket, ungefär en klunk. Då brukar de backa...

hehehe, dagens bästa tråd. självklart får du använda pepparsprej, passa på att sparka på gubben/tanten när han/hon ligger ner med.

JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tycker att det inte finns någon som helst
> anledning till att dra till med pepparspray på
> pensionärer. Stanna och försök prata med den
> ist, de vill oftast bara hälsa/se vad som rör
> på sig.
>
> Om de attakerar, spruta vatten på dem. det
> behövs inte mycket, ungefär en klunk. Då brukar
> de backa...

hehe, ett allvarligt svar, på en ironi tråd :D

Jensen skrev:
> JT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tycker att det inte finns någon som helst
> > anledning till att dra till med pepparspray på
> > pensionärer. Stanna och försök prata med den
> > ist, de vill oftast bara hälsa/se vad som rör
> > på sig.
> >
> > Om de attakerar, spruta vatten på dem. det
> > behövs inte mycket, ungefär en klunk. Då
> brukar
> > de backa...
>
>
> hehe, ett allvarligt svar, på en ironi tråd :D

Plockat rakt ur hundtråden, och det passar in här :)

En pensionär fastnade i mitt framhjul en gång. Jag var helt övertygad om att det var en illvillig tanke bakom. Tog en djup klunk ur camelbaken och sprutade på pensionären men den lossnade inte. SPD-klossarnas uppmaningar gjorde den bara argare. Då gick jag till mcDonalds och hämtade ett par paket peppar som jag hällde i ögonen på den, men då kom ägaren och var jättearg. Hotade med polisen och vägrade betala för de trasiga ekrarna. Varför finns inte Bazookan till hands när den som mest behövs? Det hade ju förhindrat allt detta att hända för ja hade ju hunnit avvärja pesionärens illvilliga attack utan problem. Eller åtminstånde av misstag minskat antalet mcDonalds...

Nästa gång det händer skall jag tända en cigarett och tejpa fast under näsan på pensionären och ta död på den fan långsamt!

plumse skrev:
> En pensionär fastnade i mitt framhjul en gång.
> Jag var helt övertygad om att det var en
> illvillig tanke bakom. Tog en djup klunk ur
> camelbaken och sprutade på pensionären men den
> lossnade inte. SPD-klossarnas uppmaningar gjorde
> den bara argare. Då gick jag till mcDonalds och
> hämtade ett par paket peppar som jag hällde i
> ögonen på den, men då kom ägaren och var
> jättearg. Hotade med polisen och vägrade betala
> för de trasiga ekrarna. Varför finns inte
> Bazookan till hands när den som mest behövs? Det
> hade ju förhindrat allt detta att hända för ja
> hade ju hunnit avvärja pesionärens illvilliga
> attack utan problem. Eller åtminstånde av
> misstag minskat antalet mcDonalds...

LOL !!!

Studenterna då ? Säg inte "att de upptäcker dig långt innan du upptäcker dem", för jag har sprungit på 2 stycken under en promenad och då stod dem bara och tittade på oss (vi var 3 personer). Sedan flyttade de inte på sig innan vi hade tagit stockar och börjat banka i marken för att skrämma bort de (vi var tvungna att ta oss förbi dem för att komma tillbaka till huset, annars hade vi såklart lämnat dem i fred)...

Mårten skrev:
> Börjar bli ganska trött att bli åthytt av
> pensionärjävlar när jag är ute och cyklar.
> Såg igår ett program med en gubbe som bodde
> bland björnar och försvarade sig med pepparspray
> när det behövdes... Skulle man kunna använda
> det mot pensionärer också? Är det lagligt ? Kan
> de bli ännu mer agressiva när man använder det
> ?
> Jag cyklar mycket på befolkade ställen i
> Uppsala, där det nu börjar bli gott om
> pensionärer... skulle pepparsprayen även funka
> om man råkade ut för ett otrevligt möte med en
> flock lattemorsor ?

Först Vingel-Agda, som cyklar lika brett som långsamt och som man aldrig vill hamna bakom på ICA, om man inte vill uppleva känslan av att till och med Försäkringskassans betalningstakt är snabb, och så MILF:ar med Hummerbreda barnvagnar, med en lika oanad förmåga att fylla ett fik eller en gågata som Wetex har sugförmåga (även om de kanske delar just den förmågan) - ja, vad är lantbornas problem med någon varg per län i jämförelse med den urbana människans?

Mårten skrev:
> skulle pepparsprayen även funka
> om man råkade ut för ett otrevligt möte med en
> flock lattemorsor ?

Tjena!

Nej, dom är vana vid barnbajsodör och tål därför allt i gasform..
Mot lattemorsorna fungerar pubertal humor bäst.. Då flyr dom illa kvickt..

geriatrikern skrev:
> Det är väl skit samma vems felet är. Anfaller
> pensionären så är det ju pensionären man får försvara
> sig mot. Man kan ju inte bara stå där och bli
> anfallen för att sen leta upp och smocka till
> ägaren...
>

självklart inte, men varför skulle du få bruka mer våld mot en pensionär än mot en människa? säger inte att man inte ska få försvara sig, det får du även mot en människa. o självklart finns det individer bland pensionärar som är olämpliga, precis som det finns hos människor :D

men om vi t.ex. tar detta med kamppensionärar, det är många som äger sånna, som inte borde få ha en sådan pensionär. varför? för att de inte har pli på dem, kanske inte rastar dem tillräckligt, o i värsta fall hetsar pensionären.

Tolkar detta som en humor/ ironi-tråd...... men här följer en spontan reflektion:

[GNÄLL]
Vad fan är det för roligt med det här?

Vi kommer alla att bli gamla en dag. Visst kan jag förstå din irritation över trångsynta seniorer, men deras beteende kan kanske också bero lite på vårt eget uppträdande. Personligen tycker jag att man ska visa att man är en större människa än dessa gnällspikar, låt vara att de är jäkligt jobbiga ibland.

Ni får ursäkta en 26 årig surgubbe, men när folk försöker vara lustiga genom att dra paralleller till förintelsen eller motsv, tycker jag det går för långt. Visst förstår jag att det inte är allvarligt menat men kom igen hörni.....ni är bättre än så här.

Hade inte väntat mig en sådan människosyn på HAPPYmtb.org......

[GNÄLL SLUT]

Avslutningsvis så förstår jag att jag kommer få mothugg nu och blir säkert klassad som en politiskt korrekt torrboll utan den minsta gnutta humor. Men jag har sagt vad jag tycker och tänker därmed inte skriva mer i denna tråd. Fortsätt gärna skämta.... det är ju ingen som tvingar mig att läsa tråden eller hur? ;)

P.S. Alla som känner för att spraya någon med pepparspray, borde prova det sig på själva först. Det har jag gjort och efter den upplevelsen tänker jag bara spraya de som VERKLIGEN förtjänar det. D.S.

[EDIT]: Crap! Vilket torrborr man är!! MVH TorrBOLLEN

Senast redigerad av en moderator:
MCM_team skrev:
> Vad fan är det för roligt med det här?

> politiskt korrekt torrborr

Torrborr, ha-ha :D

MCM_team skrev:
> Tolkar detta som en humor/ ironi-tråd...... men
> här följer en spontan reflektion:
> [Yadayadayada]

Tråden var bara en humoristisk replik till "Pepparspray mot hund"-tråden. Inget allvar bakom mitt inlägg alltså. Och jag har inga problem med pensionärer, alla har väl älskade morföräldrar/farföräldrar (även om mina tyvärr har gått bort).

Senast redigerad av en moderator:
Käpp tillhörande farbror borde faktiskt kunna hamna i framhjulet, på riktigt! Funkar pepparsprayen då? Och framförallt, skall man spraya käppen eller ägaren?

äh dom är bara glada och lite ouppfostrade när dom springer och hoppar genom framhjulet. men det klart, fick man tag i ägarna till dessa pensionärer så skulle man ju polisanmäla fett mycket.

E ni inte pensionärsvana eller? Fick ni inte umgås med dessa älskvärda individer när ni växte upp?
Själv tycker jag de är toppen, jag brukar ha med mig en motorsåg när jag e ute å cyklar, pensionärerna gillar ljudet och den härliga tvåtakts doften. Efter en timme eller så, så brukar jag ha ett helt lämmeltåg efter mig. Sen låter jag de turas om att hoppa in i mitt framhjul. Deras starrgrumliga ögon riktigt lyser av glädje då...

/CJ

Vad hysteriskt om någon som just gått i pension får för sig att börja cykla och sen googlar på "mountainbike pensionärer". Vilket välkomnande till sporten! :D

l_ecc995fe3c5654f9938c77af466f6347.jpg

MCM_team skrev:

> Vad fan är det för roligt med det här?

Ähhh, dom e bara avundsjuka. Vem vill inte vara ledig och få betalt lixom!

Anfall är bästa försvar. Ladda upp med käpp, handväska och så förstås ett par oneliners typ "ska inte du gå hem o lägga dig. Klockan är ju faktiskt 16.25" o "det var bättre förr".

//Hut går hem

Nu blir jag helt förvirrad, i vilken tråd ska man skriva om man har problem med pensionärer med hundar?

I alla fall, i morse så gav jag mig av hemifrån lite ovanligt sent; ca 08:30 = förhöjd pensionärsrisk alltså. Och mycket riktig så kom jag ikapp två stycken pensionärer som stod med varsin liten hund och spårkade på gång/cykel-bron över Älvsjövägen. Dom tog upp precis hela brons bredd, och var så helt uppe i sin diskussion att de trots idogt plingande inte la märkte till mig. Till slut stod jag helt still med fötterna i marken en halvmeter framför dem och nästan skrek: "Uräkta damerna, kan man få komma förbi här?" Då tittade dom förvånat upp och flyttade på sig.

hehe! hade du tempostruten på dig?

Supertramp skrev:
Till slut stod jag helt still
> med fötterna i marken en halvmeter framför dem
> och nästan skrek: "Uräkta damerna, kan man få
> komma förbi här?" Då tittade dom förvånat upp
> och flyttade på sig.

SuperApe skrev:
> hehe! hade du tempostruten på dig?

Självklart hade jag det, cyklar alltid med tempostrut numera.
När man väl provat på att pendla med tempohjälm så duger inget annat!

teleskop batong 26tums o slå hårt som faan så blir det tyst nästan direkt

pepparsprayen gör ju att dom skriker som grisar o för ett jävla liv

marcus_ec skrev:
> Dom är duktiga på att gå mitt i cykelbanan...

Pensionärer är ingenting jämfört med barnvagnsmaffian. De går 2-3 i bredd på cykelbanan när man kommer cyklande och låtsas som om de inte ser en trots ivrigt plingande. Får man använda pepparspray på dem?

gandhi skrev:
> marcus_ec skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dom är duktiga på att gå mitt i
> cykelbanan...
>
>
> Pensionärer är ingenting jämfört med
> barnvagnsmaffian. De går 2-3 i bredd på