Pinarello copy frame

aldo

Ny medlem
Pinarello copy frame
Hej! går i tankarna att bygga en Pinarello Dogma copy. Är det någon som har erfarenhet av Pinarello copy frames. Positiv eller negativ. Var köper man så att man verkligen får en ram utan att man skickar pengar och blir blåst.

Alla avråder från att köpa ramar och hjul i kolfiber från Kina. Det komiska är om en tillverkare producerar i Kina är det toppen grejer, om du som privat person skall köpa så är det "skit" du köper.

Pinarello copy frame
Tack för ditt svar rising,tyvärr gav det inte så mycket.Jag var involverad i motorsport förr.
Det var samma agg mot copy delar där, vissa copy parts var bättre än original andra sämre. Tillverkade man delar och sålde blev man sågad, gjorde man delar till sig själv med högre finish än tillverkarna hade blev man hyllad.

Jag tror att det beror på protectionism det är tillverarna och de som har köpt original sakerna som vill hålla uppe priserna genom att baktala kopior.

Jag är spänd på att höra era erfarenheter ang detta.

Pinarello copy frame
aldo skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för ditt svar rising,tyvärr gav det inte
> så mycket.Jag var involverad i motorsport förr.
> Det var samma agg mot copy delar där, vissa copy
> parts var bättre än original andra sämre.
> Tillverkade man delar och sålde blev man sågad,
> gjorde man delar till sig själv med högre finish
> än tillverkarna hade blev man hyllad.
>
> Jag tror att det beror på protectionism det är
> tillverarna och de som har köpt original sakerna
> som vill hålla uppe priserna genom att baktala
> kopior.
>
> Jag är spänd på att höra era erfarenheter ang
> detta.

Ärligt talat skiter jag fullkomligt i vad folk tycker om jag kör på kopior eller ej, men det jag bryr mig om är garantier och försäkringar, speciellt om det rör sig om lite dyrare produkter. Med en "kinarello" har du väl absolut noll att hämta om ramen går sönder.

Edit: Minst 1 stavfel

Senast ändrad:
Pinarello copy frame
Pinarello copy frame
Det positiva är att du får en billigare cykel. Det negative är att det ff är en jävla rip-off av originalmärket. Och utan att vara märkeskåt, så kan du ju jämnföra då man i sin tid byggde en Ferrari Testarossa kaross som passade på en Pontiac ram. Även med vässad motor, uppgraderade bromser och allt annat du kan tänka dig, även om den skulle vara bättre än Ferrarin, så var det ju ingen Ferrari. Så vad är poängten med att låtsas som att du har den när det bara är en fake?
Hitta en kines-ram du tycker om av något no-name brand istället och bygg en unik värstinghoj utav den. Lacka den och knalla på custom-dekaler och ha något som ingen annan har istället för en copycat cykel.

Pinarello copy frame
Skogling skrev:
> Jag tror att kopiorna är mycket bättre än originalen.
> Speciellt om man snor loggan också.

Med tanke på hur Dogma ram-kiten ser ut i originalutförande så kan de ju bara bli snyggare i alla fall.

//j

Pinarello copy frame
Det som kommer hända så småningom med Pinarello och Cervelokopiorna är som med bilarna AC Cobra eller Lotus/Caterham Seven att marknaden till slut är så fylld med kopior så att ingen tror att det är ett original de ser... :)

Pinarello copy frame
Kristoffer R skrev:
> Det som kommer hända så småningom med Pinarello
> och Cervelokopiorna är som med bilarna AC Cobra
> eller Lotus/Caterham Seven att marknaden till slut
> är så fylld med kopior så att ingen tror att
> det är ett original de ser... :)

Är väl som med Rolexklockor och kopior, ingen tror någon har en äkta.

Pinarello copy frame
För guds skull köp ingen sådan!

(jag har en grön 54:a från greatkeen och skulle rekommendera att du handlar av dem, finns andra billigare men vissa ramar är inte alls roliga att ha med att göra. Köp en om du vill, det är bara de som inte har någon som gnäller på dom! Jag har varit nöjd med min.)

Senast ändrad:
Pinarello copy frame
staine skrev:
> Akta dig för f-n för kopior dom är inte ens
> krocktestade juh!
>
>

Kan rekommendera Cannondale SuperSix eller Synapse Hi-mod då. Jag har hopptestat de och de håller nästan ;) (hoppa på ramen liggandes på sidan).

Pinarello copy frame
42Hz skrev:
> Är väl som med Rolexklockor och kopior, ingen
> tror någon har en äkta.

Det är ju asbra.. Då vill ju ingen sno din äkta Rolex.. Eller så köper man en Sjöö Sandström som ingen vet vad det är..

Pinarello copy frame
Jag har cyklat på min "dogma" i 1,5 år och är fortfarande väldigt nöjd med köpet. Handlade direkt från great keen bike punkt com. Mailade och frågade om pris.och beställde den färg/storlek jag ville ha. Tror jag betalade 598 dollar med frakt fick nog betala några hundringar i tull oxå.
Min ram har har pallat mina 100+ kilo utan problem å även gått av vägen med mig krampaktigt försökandes bromsa ner från 70km/h utför kinnekulle... Handlar dock förmodligen om ren tur att varken jag eller cykeln gick i två delar.
litar lika mycket på den som min Alu bianchi..
Skulle inte tveka att beställa en ny ram om jag blev tvungen.
Bild fins här http://happymtb.org/forum/read.php/1/1267323/page=17

Pinarello copy frame
aldo skrev:
> Hej! går i tankarna att bygga en Pinarello Dogma
> copy. Är det någon som har erfarenhet av
> Pinarello copy frames. Positiv eller negativ. Var
> köper man så att man verkligen får en ram utan
> att man skickar pengar och blir blåst.
>
> Alla avråder från att köpa ramar och hjul i
> kolfiber från Kina. Det komiska är om en
> tillverkare producerar i Kina är det toppen
> grejer, om du som privat person skall köpa så
> är det "skit" du köper.

skillnaden är att när man t.ex. köper en cervelo (som tillverkas i kina) så får man massa garantier + att man vet me säkerhet att det är kvalitet. Köper du en ram direkt från kina, visst, har du efterforskat lite och kan lite, så kan du säkert få en fin ram, kanske till o med en riktigt fin ram. Men risken finns ju alltid att du får nått som är nått helt annat än vad du tror, finns t.ex. "skräckhistorier" där de ersatt kolfiber i ramen med glasfiber. tror snarare det handlar om det, att det är det en del "dissar". men som sagt, efterforska lite.

själv förstår jag inte varför man vill ha en kopia av nått, personligen vill jag inte skylta att ha nått jag i sanningens namn inte har, men är ju en högst subjektiv åsikt :D

Tillbaka
Topp