Pinarello Nytro

• Trådstartare Trådstartare BC
  • Start datum Start datum

BC

Aktiv medlem
Pinarello Nytro
Pinarello Nytro

P-Nytro.jpg

http://www.pinarello.com/en/nytro

Fantastiskt!

http://www.cyclist.co.uk/reviews/3741/pinarello-nytro-e-road-bike-launch-and-first-ride-review

http://road.cc/content/tech-news/232557-pinarello-unveil-nytro-electric-road-bike

Senast ändrad:
Pinarello Nytro
Lite häftigt ändå att den var så lätt, 9-10 kg, utan batteri. Intressant alternativ för Walter Mitty-pensionären som vill cykla Alpe d'Huez. Men vad kostar den?

Pinarello Nytro
Vackert argument iaf: "I've always wanted to go cycling with my boyfriend but it was impossible. Now everything is possible." Men saftig entrébiljett.

Pinarello Nytro
Det är väl toppen för nån som är sjuk eller har något annat problem att kunna hänga med kompisarna eller klubben på lördagsrundan istället för att sitta hemma och ruttna. Och att dessutom kunna göra det med stil.

Pinarello Nytro
Undrar vilka hans polare är och vad de kör för söndagsturer där han känner att han behöver en cykel med 400 W extraeffekt att tillgå. Backintervaller med Team Sky?

Pinarello Nytro
GoranS sa:
Undrar vilka hans polare är och vad de kör för söndagsturer där han känner att han behöver en cykel med 400 W extraeffekt att tillgå. Backintervaller med Team Sky?

Han verkar cykla med samma typ av kompisar som jag. Man håller väl på med konditionsidrott för att det är kul att bli trött :-)

Pinarello Nytro
Jocke77 sa:
GoranS sa:

Han verkar cykla med samma typ av kompisar som jag. Man håller väl på med konditionsidrott för att det är kul att bli trött :-)

Nej, jag cyklar för att det är kul att cykla.

Pinarello Nytro
bigmollo sa:
Det är väl toppen för nån som är sjuk eller har något annat problem att kunna hänga med kompisarna eller klubben på lördagsrundan istället för att sitta hemma och ruttna. Och att dessutom kunna göra det med stil.

Second that, sluta negga. Men visst är utseendet lite... egensinnigt men det gälller ju nästan alla Pinarello.

Pinarello Nytro
evo sa:
bigmollo sa:

Second that, sluta negga. Men visst är utseendet lite... egensinnigt men det gälller ju nästan alla Pinarello.

Inte alla pinarello. Alla efter 2005.

Pinarello Nytro
Ytterligare ett exempel på där snacket om "core values" visar sig mer vara "corporate bullshit" än något som verkligen är företagets ryggrad.

Pinarello Nytro
GoranS sa:
Ytterligare ett exempel på där snacket om "core values" visar sig mer vara "corporate bullshit" än något som verkligen är företagets ryggrad.
Jag säger inte att det inte är så
Det är säker till och med sannolikt. Men kan det inte också vara en reklambyrå + nån på pinarello med taskig syn på frågan som godkände lite väl raskt?

Pinarello Nytro
Jag säger inte att hela Pinarello har taskig syn i denna fråga eller att en majoritet av de som jobbar där har det. Jag säger bara att kampanjen förefaller inte vara något marknadsavdelnings-"skunk work", så tillräckligt många med något att säga till om i företaget har garanterat gett kampanjen sin välsignelse för att snacket om "core values" för mig ska framstå som något annat än en standardfras från skandalhanteringshandbokens första kapitel.

Pinarello Nytro
OK, rätt cheesy. Men det visar ju hur svårt det är att hitta argument för en elcykel. Cykla med klubben på en elcykel, nä. Pendla med en elcykel, moped? Vem ska ha en sån och varför? Pinarello verkar ju även dom ha svårt att förstå det. Elcykel känns ju på något sätt som att sätta en stödmotor på häst och vagn...

Senast ändrad:
Pinarello Nytro
Det finns absolut argument för elcyklar, främst i transportsammanhang. För racercyklar vilka primärt används för motion, hoppas jag dock att elen inte slår igenom vad det gäller framdrivning.

Pinarello Nytro
prülnörd sa:
OK, rätt cheesy. Men det visar ju hur svårt det är att hitta argument för en elcykel. Cykla med klubben på en elcykel, nä. Pendla med en elcykel, moped? Vem ska ha en sån och varför? Pinarello verkar ju även dom ha svårt att förstå det. Elcykel känns ju på något sätt som att sätta en stödmotor på häst och vagn...

+ 1000

Pinarello Nytro
Snart fredag... jag lancerar därför hypotesen att Pinarello medvetet dragit på sig en sexism-shitstorm för att slippa prata så mycket om den jävla moppen...

Pinarello Nytro
Det stora flertalet människor tycker som bekant hjärtligt illa om att bli svettiga trötta och andfådda, och det kommer alltid att finnas lata konstruktörer och lata konsumenter som tycker att det bästa man kan göra med muskeldrivna fordon är att stoppa in elmotorer i dem.
- Den ska bara hjälpa till lite grann, när det verkligen behövs, säger de. Och det brukar sluta med max assist i alla lägen. Men visst är det motsägelsefullt med eldriven lvg cykel.
På gården utanför leker barnen numera med hoverboards istf sparkcyklar. Det ser lovande ut.

Pinarello Nytro
Om el-racer slår så är väl nästa steg VR-racer s.a. man verkligen kan ta solskenscyklismen till ny nivå också. Och VR är här inte en förkortning för loppet runt pölen.

Tillbaka
Topp