Pininfarina MTB

Jennyve

Ny medlem
Pininfarina MTB
Fått erbjudande om att köpa denna cykel för 1300kr till sonen. Kommer upp lite olika bud när jag söker på märket. Skräp?

Bilagor

• IMG_4155.JPG
    IMG_4155.JPG
    343.2 KB · Besök: 292
Pininfarina MTB
Jag tror att alla är överrens om att det inte är mycket att ha. Dels är cyklarna lastgamla, de där hojarna är lätt över tio år gamla. Dessutom är det bara skräp. Tunga stålramar som rostar med dålig utrustning.

Pininfarina MTB
100% skräp.

Om man bara behöver en cykel till närmaste busshållplats utan någon som helst krav på garanterad funktion funkar den men betala inte mer än 300.

Pininfarina MTB
Håller med övriga. Handlar inte om att man vill ha bra grejer själv. Det här objektet är bara dåligt. Enda användningsområdet är att spara tid till buss eller tåg och ha bättre chans att den är kvar när man skall hem. Värd 300 kr för den som har förgflyttningsbehovet ovan.

Pininfarina MTB
Ha ha! Tack för alla hjälpsamma svar. Vi köpte inte cykeln. Sonen är 11, ca 150 lång och varken försiktig eller specifikt intresserad/duktig på att meka sp vi behöver ha en tålig MTB som är rolig att köra med i skogen. Har någon tips på lämplig sådan hoj som inte kostar skjortan ? ( hans föräldrar mekar inte heller så gärna ?)

Pininfarina MTB
Det är svårt att hitta något vettigt för en liten peng. Beggat behövs det ju ofta meckas med. Man måste nog upp med en fyra fem tusen för att få en någorlunda funktionell cykel och leka med i skogen...

Pininfarina MTB
150 cm betyder att en 26" i XS eller S skulle fungera.

Tyvärr får man antingen lägga upp pengar för nytt eller köpa beg och kunna (eller vilja lära sig) meka.

Det är sällan speciellt svårt, jag har renoverat / fräshat upp flera gamla cyklar, men man måste nog tycka det är kul också.

Pininfarina MTB
Min son är 10 år / 150 cm och kör stl medium i sin Scott Scale 26" HT (aluram, RS Recon Gold 120 mm gaffel, XT 2x10, lätta finhjul/däck), har bytt till 45 mm längd på styrstammen. Cykeln funkar utmärkt, hade absolut inte funkat med stl XS och storlek S hade blivit onödigt lite att växa med.

Pininfarina MTB
Sixten Fors sa:
Min son är 10 år / 150 cm och kör stl medium i sin Scott Scale 26" HT (aluram, RS Recon Gold 120 mm gaffel, XT 2x10, lätta finhjul/däck), har bytt till 45 mm längd på styrstammen. Cykeln funkar utmärkt, hade absolut inte funkat med stl XS och storlek S hade blivit onödigt lite att växa med.

Håller med, man kan gott köpa aningens för stor hoj, typ M. Den kan även en vuxen till nöds cykla på.
(Såvida den inte, som i vårt fall, blir stulen)

Pininfarina MTB
Crossmax sa:
42Hz sa:
Är ens Pininfarina verkligen inblandad på något sätt i dom där cyklarna?
Ryktet säger att en praktikant skissade ihop ett Y på ett toapapper när han satt och sket, och här är resultatet.

Y uttalas ju why så det stämmer nog....

Till ts rekommenderar jag en sväng förbi cykelaffärer och checka nu då de går mot lågsäsong ;D

Tillbaka
Topp