Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jilster sa:Tyvärr får man inte plats med så breda däck i Moxien. Även om man kör med slidern längst ut så subbas kedjestagen med allt för breda däck. Jag skulle kolla på ett däck med relativt rund profil.
Nejdå, den är 10-42 men den heter XG-1150 :)jofahjalm sa:Det står även att kassetten är 11-50. Det är den väl inte?
jofahjalm sa:Du har rätt body på hjulsetet också?
Neonspöke sa:Jilster sa:Tyvärr får man inte plats med så breda däck i Moxien. Även om man kör med slidern längst ut så subbas kedjestagen med allt för breda däck. Jag skulle kolla på ett däck med relativt rund profil.
Hm, enligt Pipedream ska det funka med upp till 27.5 X 2.8.. Vilket är provmonterat högre upp i tråden och då är det ganska tight..
Borde inte 2.4" funka då? Även om jag inte har kikat på exakt bredd i mm förstås. Var är den där braiga tyska däckdatabasen?
konken sa:Däck kan man väl inte få för många av, eller kan man?...
Den där trailbossen från planetenx är ju säkert finemang, även i 2.25", kostar ju inget ändå.
För däckbredder så finns uppmätt info här,
http://www.reifenbreiten-datenbank.de/
Nya addix schwalbe är betydligt smalare än innan, e13/michelin är bredare, och wtb var tom. bredare än gamla schwalbe... maxxis både smalare och bredare än sig själv.
Men iom. 2.6" trenden så kanske det är samma gamla casing som fått en ny siffra? ;)
Jilster sa:Sorry inte meningen att ställa till något. Kompisen kör 29 och han får typ gå ner på 2,1 bak. Det subbade med 2,4or och 2,3or.
Såg nu att du kör 27,5or å då kanske det är lite olika.....
JojjeM sa:Fånigt att det hakat upp sig på en sån detalj. Röstar också på polygriptricket.
Annars har jag ett verktyg och kan ta med till centrala Stockholm dagtid imorrn.
/Johan
Neonspöke sa:...vevlagerverktyg som jag snabbt förvandlade till köttfärs som tack för hjälpen ... Verktyget passade ok men tillverkaren hade valt plast ("mjukost") som material, vilket i kombination med med min momentnyckel inställd på 50 Nm inte var en lyckad kombo.
konken sa:snygg hoj!
du ska känna dig nöjd med att däcken väger, då kommer dom fungera :)
det är framförallt bakdäcket som ska väga på en ht.
vill du ha lättare ska du gå ner i bredd istället, inte casing.
dom lättaste jag kört som funkat bra är smala 26 tums maxxis på 900 gram.
Mini_me sa:Din remote ser oroväckande ut som min. Och då ska du kunna fästa den direkt på bromsen (om den är B specad).
Jag fick fast min på min Hope Bromsar trots att internet sa nix pix. :)
Bättre bilder borde reda ut frågan (Typ närbilder).
Nja grejen är att hålet in i fästet på bromshandtaget är ett blindhål:konken sa:...
om remoten går lätt, alltså med liten kraft, kan du inte bara ta en skruv med mindre diameter och en låsmutter på andra sidan?
...