Planet X/On-one - Be aware

Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Trist. :(
>
> Jag har aldrig handlat av dem.
>
> Den bästa leverantören ute i Europa enligt mig
> är Bike24. Klockrena!

Samma här. Lite dyrare men mycket bättre leveransförmåga och aldrig något strul.

Globalistic skrev:
> Ganska dur frakt.
>
> Tänkte småhandla lite och frakten låg på
> nästan 200kr! Så det blev ingen prder.

De är inte dyrare än övriga Tyska och Brittiska kedjor med förmånlig frakt.
Lästa fraktkostnad jag beställt för är 6 pund. Vill minnas att gränsen för fraktfritt går vid 100 pund, vilket förvisso är över det som exempelvis Wiggle erbjuder. Å andra sidan kan du emellanåt göra rätt suveräna fynd från Planet-X; kolla exempelvis deras utförsäljning av däck, de verkar köra med mer eller mindre oavbrutet.

Har för övrigt aldrig haft några problem med dem. Har beställt både cykel och mindre/större leveranser av det mesta i cykelväg. Ett 10-tal beställning har det blivit genom åren.

Bumpar lite såhär ett år sedan senaste inlägget.

Saken är den att On-One / Planet X uppenbarligen har infört lite nya kreativa påhitt kring sina fraktalternativ.

De har kvar den billiga frakten "Royal Mail" för c:a 4£ samt DHL för 8£ - sedan har de även en annan DHL-variant (ser ingen skillnad förutom priset) för 22,99£.

Saken är den att helt random försvinner alternativet Royal Mail samt den billigare DHL varianten, vilket är sjukligt irriterande om man bara skall beställa lite småsaker.
Lägger man tex till denna sadelklämman så hamnar frakten per automatik på DHL för 22,99£

Jag har vart i kontakt med dom och ifrågasatt detta men de hävdar att detta är "utom deras kontroll".
Ingen närmare förklaring till detta trots att jag specifikt frågade.

Edit: förtydligande

Senast ändrad:
Det är några år sedan men kan bara instämma att detta är det värsta skumraskbolag jag handlat från.
Fick inga svar på mina mail när jag försökte reklamera de felaktiga grejerna dom skickat. Ringde upp och erbjöds då halva priset på rätt pryl, men övriga fel med orden ville killen i kundtjänst inte prata om och slängde helt enkelt på luren. Ringde upp igen och hamnade då hos en annan person som lovade att dom skulle återkomma vilket aldrig skedde. Så är dom inte på humör är man helt rättslös!

Senaste året har de (enligt mitt tycke) skärpt upp många saker och kammat till sig för att åter hamna på banan.

De fick massor av kritik för att vara otillgängliga bla då.

Nu såg jag nyss på Fejjan att de hade svarat på ett annat klagomål ang fraktalternativen, det hade enl svart uppstått ett fel och kommer att rättas till vid nästa DB-synk under kvällen.

Får se hur det blir alltså :)

Vernersson skrev:
> Senaste året har de (enligt mitt tycke) skärpt
> upp många saker och kammat till sig för att
> åter hamna på banan.
>
> De fick massor av kritik för att vara
> otillgängliga bla då.
>
> Nu såg jag nyss på Fejjan att de hade svarat på
> ett annat klagomål ang fraktalternativen, det
> hade enl svart uppstått ett fel och kommer att
> rättas till vid nästa DB-synk under kvällen.
>
> Får se hur det blir alltså :)

Pondus är allt ;)

Jag har haft en del problem, också fått en hel del hjälp därifrån. Blev av med lite småprylar som var ganska ramspecifika när min ram lagades.
Det fixade p-x fram kostnadsfritt hyggligt snabbt åt mig tex. Har fått fel broms en gång, eller ja rätt broms, men bara en. Jag hade beställt två. Jag fick då två till, även det ganska snabbt. Har en i reserv nu :p
Blivit erbjuden en ganska schysst crashreplacement på en kvaddad lvg ram. Dock valde Folksam att laga ändå, då det var lite billigare.

Det är blandade skurar helt enkelt :p

Har aldrig haft problem med dem... Kan iofs ha att göra med att jag aldrig köpt något från dem... :p

Men allvarligt talat, så har det varit nära ett par gånger. men otålig som man är, så verkar det som att det kan gå fel och att kundvården då är ganska skral. Det finns andra företag som får mina pengar istället då. Det spelar ju ingen roll hur billigt det är, om de har svårt att leverera.

Så olika det kan vara.

Har handlat av dem ett femtontal gånger de senaste fyra-fem åren.
Tre ramar bland annat.
Har aldrig varit några problem

Kan dock instämma att det numera verkar vara något vajsing med deras fraktpriser.
Förra veckan skulle det kosta 18 pund, nu i går när jag beställde samma saker blev det 6 pund...

Tillbaka
Topp