Plastbitar till bromsslangdragning!

Jag är på jakt efter ett par plasthylsor som ska passa till min ram för att dra den bakre broms-slangen. Har kollat runt rätt mycket på nätet men det enda jag hittar är Jagwire, från USA som tar $19, exklusive frakt för ett 50-pack. Jag behöver 2st och det känns olustigt att lägga typ 200 spänn för att få tag på ett par.

Är det någon som har ett par till salu?
Tack på förhand!

Ramen är en Ghost och så här ser fästena ut(ursäkta bildkvaliteten):

Bilagor

• DSC000041.jpg
    DSC000041.jpg
    33.8 KB · Besök: 31
Tack för snabbt svar! Ja en sådan borde jag ju kunna hitta, men det känns ju inte helt rätt. Säljs dem inte, eller ska man bara knata ner till den lokale cykelhandlaren och fråga?

Hur ser plastbiten ut som man egentligen ska ha, är osäker på om jag hade hittat rätt i det där 50-packet från usa.

Ledsen men jag var nog lite snabb, den funkar nog inte. Hylsan du behöver ser antagligen ut nått åt det här hållet.

hylsa.jpg ht=544

darkforce>> Bra tips! Men den lösningen känns tyvärr väldigt oattraktiv i mina ögon.

Pata2>> Ja kanske en sådan eller en sån här kanske?:

Bilagor

• köpes.jpg
    köpes.jpg
    14.8 KB · Besök: 21
fettavskiljarn skrev:
-------------------------------------------------------

> Pata2>> Ja kanske en sådan eller en sån här
> kanske?:

Aha du har hydraliska slangar, då är du nog inne på rätt spår. Kanske ska du ta reda på vem som är distributör för Ghost i Sverige och höra med dem.

Tack för alla svar!
Är fortfarande inte helt säker på vad det är jag ska ha, men för att förtydliga så bifogar jag en till bild. Den är också rätt suddig, men förhoppningsvis lite bättre. Jag tror att jag ska ha en sådan som mickescott länkade till. I dagsläget är det en grå eltejp som sitter där plastbiten ska vara(nederst i bild)

Bilagor

• bättre.jpg
    bättre.jpg
    59.4 KB · Besök: 33
Tillbaka
Topp