Platta pedaler till SPD-sl?

johp

Medlem
Hej!
Som rubriken antyder, går det att hitta platta pedaler till SPD-sl?

Jag har just nu platta pedaler med SPD (gjorda för MTB) till min landsvägscykel vilket jag inte tycker känns så bra. Det som är dåligt är alltså SPD till landsväg, platta pedaler tycker jag däremot är fantastiskt. Jag gillar friheten att kunna slänga mig upp på cykeln lite hursomhelst och ta en turutan att byta til spediella skor och utan att sitta fast. Frågan är, är det möjligt att få gära det även när jag vill ha skor med SPD-sl?

Om det finns sådanna pedaler, vad är då nackdelen med dem? Och om det inte finns, har ni då tips på någon annan lösning?

För örvigt tar jag gärna även tips på vilka skor som är bra, till typ en nybörjare (om det nu spelar någon roll).

Tack på förhand för hjälp och tips!

Det där är klosskydd att ha på klossen när den sitter på skon, för att inte slita på den när man går.
Jag tolkar TS fråga som att hen är ute efter kombipedaler för SPD-sl, dvs en sida för kloss, och en platt för vanliga skor. Såvitt jag vet finns inga sådana, men om det bara är nån gång ibland funkar det ju hjälpligt med vanliga skor på en SPD-sl-pedal.

Det där är klosskydd att ha på klossen när den sitter på skon, för att inte slita på den när man går.
Jag tolkar TS fråga som att hen är ute efter kombipedaler för SPD-sl, dvs en sida för kloss, och en platt för vanliga skor. Såvitt jag vet finns inga sådana, men om det bara är nån gång ibland funkar det ju hjälpligt med vanliga skor på en SPD-sl-pedal.
Ah, råkade bli fel länk. Nåt sånt här tänkte jag. Inte kombipedal, men möjlighet att köra med vanliga skor trots att man har SPD sl pedaler monterade. https://www.amazon.co.uk/Pedal-Plate-2-0-compatible-clipless/dp/B07B3YDXCZ

Gillar också att bara kunna slänga sej på cykeln när det behövs. Har man bara vanliga skor med bra, hård sula tycker jag det inte är nåt större problem att cykla några km på SPD-SL pedaler. Men det kräver kanske dels lite vana, dels att man inte tar i så mycket att den lilla ytan orsakar halkande eller för högt tryck.

Hatar kombipedaler det lilla jag testat (tunga och dåliga), känner inte till att det skulle finnas för SPD-SL.

Om det är kombipedaler du är ute efter kan du testa att googla på typ "dual platform spd-sl pedal" så får du upp lite olika produkter, reviews och olika forumtrådar där folk diskuterar SPD-SL kombipedaler.

Tillbaka
Topp